lady_vip
Trådstartare
Vi ska ut på fjälltur om några dagar, och har vant hunden vid att bära sin väska. Mestadels har sambon skött detta, så idag när jag gick en runda med väskan med full vikt (2,4 kg, hunden väger 25) blev jag tveksam till passformen. Vikten kommer ju minska ju längre vi vandrar.
Min oro är främst att det blir för högt tryck vid skulderbladen.
Hon rör sig bra med den, men väljer hellre passgång än trav, egentligen oavsett hur tungt packad väskan är. Men galopperar fram utan att väskan skumpar runt, så på så vis sitter väskan bra.
Alternativet är att prova en Extreme backpacker, men den kostar över 500 pix och så himla mycket använder vi inte klövjeväska. Fast det är såklart värt 500 om hunden får tryckskador av denna...
Vad tycker ni?

Min oro är främst att det blir för högt tryck vid skulderbladen.
Hon rör sig bra med den, men väljer hellre passgång än trav, egentligen oavsett hur tungt packad väskan är. Men galopperar fram utan att väskan skumpar runt, så på så vis sitter väskan bra.
Alternativet är att prova en Extreme backpacker, men den kostar över 500 pix och så himla mycket använder vi inte klövjeväska. Fast det är såklart värt 500 om hunden får tryckskador av denna...
Vad tycker ni?