hur seriösa är hundorganisationer???

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare mrjim
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 3 631
Sv: hur seriösa är hundorganisationer???

Nä, den här hunden är inte det.
Mitt exempel var mer allmänt.

Men eftersom den är ID-märkt går det väl ändå att spåra den bakåt - om organisationen ids göra det..

apropå värde så har jeg en bekant som köpte en begagnad kamera av en kille trodde det var helt lagligt visade sig dock att kameran var stulen enligt domare fanns inget som längre hette köpt i god tro utan hon fick 7 mån fängelse.
Äh, vilket skitsnack!! Det finns ingen som av misstag köpt en stulen kamera som fått 7 månaders fängelse. Fängelse dömer man sällan (läs aldrig) förstagångs småförbrytare för. 7 månaders fängelse är vad personer som begått stöld och häleri får, inte den som köpte kameran.

Om du nu vet vart hunden finns, varför åker du inte dit och pratar med de som har hunden och förklarar läget? Du behöver ju inte kräva hunden tillbaka, utan bara förklara för dem vad som hänt och berätta om att hunden anmäldes försvunnen och att händelsen med organisationen också är polisanmäld.

Äh, vilket skitsnack!! Det finns ingen som av misstag köpt en stulen kamera som fått 7 månaders fängelse. Fängelse dömer man sällan (läs aldrig) förstagångs småförbrytare för. 7 månaders fängelse är vad personer som begått stöld och häleri får, inte den som köpte kameran.

Ja jag vet inte det är hennes ord jag vet ju inte hur insnyltad hon var känner henne bara sedan några månader tillbaka.

ska höra av mig till polis i morgon igen och se om de vet utförligare vad som händer nu, detta kommer även ut i tidningen om ett par dagar, detta för att det kanske kan hindra att andra hamnar i samma situation och att denna organisation i framtiden kanske hellre gör en koll för mkt än en för lite.
vi är ju trots allt en hel familj som saknar vår hund.

Nä, den här hunden är inte det.
Mitt exempel var mer allmänt.

Men eftersom den är ID-märkt går det väl ändå att spåra den bakåt - om organisationen ids göra det..

ja jag har ju chippat henne själv och det är endast jag som stått som ägare innan.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 303
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola... 2
Svar
24
· Visningar
5 991
Senast: nilie
·
Y
Hundhälsa För att göra en lång histori kort:Min bekant jobbade som extrainsatt väktare på en soc.kontor.En kvinna kommer in som blivit vräkt.Med...
Svar
17
· Visningar
2 362
Senast: vallhund
·
Övr. Hund är påväg att köpa hunden jag har tagit hand om ett år. allting är dock väldigt luddigt och ägaren har köpt henne av uppfödaren i april...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka