Hur ser man om fölet vänder sig?

Thrandur

Trådstartare
Kollade på mitt sto idag och såg att magen låg på ena sidan. Så på ena sidan var det som en jättelik fotboll och andra var ganska platt. Är detta ett tecken på att fölet vänder sig??

Hon är beräknad till 26/4 så det är ganska nära. Hon har börjat fylla juver nu.
Det ska bli sååå spännande det här! :)

De brukar ligga på antingen vänster- eller höger sida från början och kan snurra runt 'hejvilt' hur ofta som helst!

Mot slutet hamnar de mera 'mitt i buken', lika tjockt neråt som åt sidorna nästintill.. kan ev. tänkas att ditt sto går över tiden något, men.. allt kan se annorlunda ut på några dagar!

Lycka till!!! :)

De kan vända sig precis närsomhelst sista veckorna (och även svänga runt lite som de behagar), men oftast till konstant läge ca 1-2v innan.. däremot så hamnar de inte på rätt köl förrän vid själva fölningen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Ny här men gör ett försök att få goda råd! Har en nyinköpt häst som efter 3 v hos mig visade sig ha omfattande magsår...
Svar
6
· Visningar
1 747
Senast: Honey07
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 473
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka