Hur ser hullet ut nu då?

et_flickan

Trådstartare
Ja ni vet hur jag är, nojjig. Det är så lätt att bli blind.
Kommentera allt om hur ni tycker hon ser ut.

Innan avställningen för 3 månader sen..
DSCF0297.jpg

DSCF1127.jpg

Nu för 5 dagar sen..

Sv: Hur ser hullet ut nu då?

hon ser mkt finare ut än det jag har sett innan...men nu under vilan så har hon fått mer hals(positivt)och ser ut att vara mer i balans i psyket om man kan säga så??lugnare helt enkelt!
Hon har inte tappat så mkt muskler annars och hullet ser ut som det samma, lite bukigare kanske men det rider du bort på 2 veckor sen.
Hon ska absolut inte bli smalare, som med alla svårfödda så kan man aldrig begränsa maten, utan istället bara göda och göda...fortsätt som du gör nu och lycka till!!!

Jag blir alltid så glad när jag tar av täcket och ser hur fin hon blivit.

Hon är otroligt mycket lugnare till och med när jag red hela förra veckan med min kompis. Hon kan vara ganska hispig efter en så lång vila men inte nu.

Har fått dra ner på Hippo Alfan då hon har slutat äta den på morgonen. Får istället bara betfor och linfrökaka, det äter hon glatt nu :eek:.

Jises!!! Vad fin hon har blivit. Kommer fortfarande ihåg hur hon såg ut förr och det är STOR skillnad!!! :bump:

Hon har en pissfläck på huvudet :angel:
;)

Annars tycker jag hon ser finfin ut.
Lite "hänigare" mage kanske men det är ju inte så farligt.

Haha det är ingen kissfläck det är ifrån ensilaget. Hon står med hela mulen i ensilagebalen och bökar runt som en stor gris :angel:

Jag gav 3 kg alfa förut. Nu får hon 2. Men så får hon ju 8 dl(torr)betfor, 5dl linfrökaka och ½ kg havre. Fri tillgång på ensilage och 4-6 kg hö.

Jag kommer ihåg hur mycket jag kämpade och grät och kämpade för att få min mamma att föstå att hallå hon kan inte se ut såhär, vi måste köpa nytt foder.

Men nu är det verkligen en helt annan häst :)

Jag tycker hon ser ut att vara jätte fin i hullet. minimalt med buk mage men det e så lite så det knapps märkt. Tappat lite muskler har hon ju under vilan, men det e inte heller särskilt mycket. Något som snabbt kommer byggas upp igen tror jag :)

Verkligen jätte fin dam du har :)

Jag kommer ihåg hur mycket jag kämpade och grät och kämpade för att få min mamma att föstå att hallå hon kan inte se ut såhär, vi måste köpa nytt foder.

Men nu är det verkligen en helt annan häst :)
Ser din mamma skillnaden nu?
Hon är jättefin:)
Kom ihåg bara att öka lite om du börjar att träna mer.

Hon har tappat lite men också fått nya bättre muskler. Hon har fått en större bog och mer avslappnat kors, inte så kort eller hur man ska säga, verkligen mycket bättre.

Jag har redan börjat öka på maten. Men bara betforn och Linfrökakan eftersom hon absolut inte vill veta av nån Alfa på morgonen, knäpphästen. Hon är verkligen en periodätare.

Sådant e oxå bra, lite svårt å se på bild bara. lättare för dig att se som kan springa runt hästen i alla vinklar å vrår :)

Haha jag är som en hönsmamma. Så fort jag tycker att hon blivit lite smalare blir jag jätteorolig och höjer nåting i hennes foderstat men jag vet själv att jag bara är överorolig och ser massa konstigheter *suck*:angel:

Sån är man ju jämt när det gäller ens små söttnosar :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
746
Senast: matson
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
775
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka