Hur ser fikarummet ut hos tandläkaren?

nästan varje gång jag är hos tandläkaren funderar jag på att skapa en liknade tråd.
Nu i förra veckan blev jag korsförhörd igen, när jag sanningsenlig svarade "varje dag" på frågan hur ofta jag drack kaffe eller te spärrade kvinnan förskräckt upp ögonen och upprepade mitt "varje dag" med en min som om jag berättat att jag stryper kattungar...

Sen fick jag nästan beodra henne att jämföra röntgenbilderna med förra årets bilder innan hon bestämde vilka hål som skulle åtgärdas..
(Jag har ett par "påbörjade" hål efter medicinering som dock inte förvärrats nämvärt de sista tio åren enligt läraren på odontologen dit jag gick förr.)

Varje gång jag lämnar stolen undrar jag om
dom lever som dom lär? Tandborste efter varje mål?Tandtråd och flux varje dag?
Fikar dom?
Min tandläkare förebrår mig för att jag äter mycket frukt. Men jag är vegetarian och behöver mycket frukt.

"Lördagsgodis" är ett folkhälsoprojekt som sprang ur en rad ganska vidriga experiment som gjordes på människor som satt på Vipeholm 1945-1955. "Studien visade bland annat att stor godiskonsumtion en dag i veckan var mindre farligt än mer måttlig konsumtion under alla veckans dagar, vilket gav rekommendationen och begreppet lördagsgodis.[4]"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vipeholmsexperimenten
Absolut :) Det vet jag men jag har inte tagit det till mig. Jag äter godis oavsett vilken dag det är den dagen jag är sugen. Jag äter inte själv godis för att "det ska vara så" på lördagar och förde därför inte över det till mina barn. Grejen var att tandläkaren frågade barnet om hen åt lördagsgodis varvid barnet frågade, vad är det? Hen trodde att det var ett speciellt godis och när jag då sa att vi inte tillämpade lördagsgodis gick hon bananas eftersom hen då utgick ifrån att vi åt godis varje dag. Hen var liksom inte mottaglig för det faktum att det inte ens hände varje vecka.

nästan varje gång jag är hos tandläkaren funderar jag på att skapa en liknade tråd.
Nu i förra veckan blev jag korsförhörd igen, när jag sanningsenlig svarade "varje dag" på frågan hur ofta jag drack kaffe eller te spärrade kvinnan förskräckt upp ögonen och upprepade mitt "varje dag" med en min som om jag berättat att jag stryper kattungar...

Sen fick jag nästan beodra henne att jämföra röntgenbilderna med förra årets bilder innan hon bestämde vilka hål som skulle åtgärdas..
(Jag har ett par "påbörjade" hål efter medicinering som dock inte förvärrats nämvärt de sista tio åren enligt läraren på odontologen dit jag gick förr.)

Varje gång jag lämnar stolen undrar jag om
dom lever som dom lär? Tandborste efter varje mål?Tandtråd och flux varje dag?
Fikar dom?
Vet att min tandhygienist "aldrig" drack te eller kaffe. Möjligen typ med sugrör. Hon kommenterade nämligen mina tänder (ja inte jättefina, tandsten och hål har jag båda av då och då) med på frågan om jag drack te eller kaffe och blev chockad över att jag var total teoman. För jag hade inte fläckar som jag borde, så hon hade räknat iskallt med ett nejsvar.

(Dåtid för att hon till min stora sorg gick och pensionerade sig och de nya är inte alls lika roliga, (barsk men inte läskig). Eller går upp 5 på morgonen och tar patienter klockan 07:00) påminner mig om att jag ska försöka undvika och dogea nästa tid.)

I området där jag jobbar röker småungar i lågstadiet, så jag är inte helt förvånad över din tandläkarens fråga. Han kan ju inte veta vilken social position du har i skolan.

Fast detta är ju tjugo år sen. Och det där med medicinen/biverkningarna på den står i min journal för att mamma bråkat om det så många gånger.

Ingen tandläkare har frågat om rökning efteråt, när jag var tonåring/vuxen och det hade varit betydligt troligare. I och med att någon fått skäll på grund av kaffedrickande kändes en fråga om rökning till en nioåring rätt... Konstig?

Min faster är (numera pensionerad) tandsköterska. Vid varje födelsedagsfest fick vi tandborste av henne, flera gånger årligen kollade hon min och syrrans munnar för att se så vi skötte våra tänder. Jag har ALDRIG sett henne äta en godisbit:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka