Hur ser en ridvecka ut? (unghäst)

pink_angel

Trådstartare
ja som rubriken lyder, lite intressant att veta bara, kanske man kan hitta lite tips.

Så här rids min 03a, detta är en ganska intensiv period för henne men sommarbetet börjar den 20e och vi ska iväg på en liten träningstävling först.

2dagar trimmar vi dressyr.(en av dagarna för tränare oftast)
1dag hoppar vi (varannan vecka för tränare)
1dag rider vi ut
1dag markarbete (bommar,cavaletti osv.)
resten vilar vi, ev skittar ut en av dagarna.

rider aldrig längre en att vi får ut vad vi vill av passet.

till hösten är målet att hoppa ngn avd B 90cm. Målet nästa år är 5års hoppningen. Tips på upplägg??

Sv: Hur ser en ridvecka ut? (unghäst)

Har en tinker på 5 år...
När han är ingång rids han ungefär så här på en vecka

1 dag rider jag för tränare
1 dag trimma lite i paddocken(ibland med cavaletti)
2 dagar rida ut(tempoväxlingar, klättra, osv)
1 dag löshoppa/tömkörning/ledarskapsövningar/longera eller något annat roligt
2 dagar vila

Sedan varierar det lite efter väder, humör(både hästens och mitt) och vad vi behöver träna på.

Liknande trådar

Ridning Min lilla pärla på tre år har artros i ena framknät efter ett trauma som liten. Hon är under inridning och är inte halt och veterinären...
Svar
3
· Visningar
1 036
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 804
Senast: MaritH
·
Träning Hej! Nu ska jag rida in min 3 1/2 åring! Men vill ha lite tips:) Hans utbildningsstatus nu är ganske låg. Vi började i slutet av mars...
2
Svar
22
· Visningar
5 762
Hästhantering Har en 2årig "left brain extrovert" ponny som jag tänkte börja arbeta lite med, målet är att köra in henne i höst och rida in henne som...
2
Svar
36
· Visningar
4 201
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar