Hur ser ditt "realistiska" drömliv ut?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Hur ser ditt "realistiska" drömliv ut? Alltså ett liv du verkligen skulle vilja leva, men som t.e.x. inte krävde att det plötsligt började regna pengar över dig. Lever du ditt "realistiska" drömliv redan idag? Om inte, hur hade det sett ut?
- Vad hade du jobbat med?
- Hur och var hade du bott?
- Hade du haft familj?
- Vad hade du gjort på fritiden?

Jag som TS får väl äran att börja:
Jag hade jobbat som redovisningskonsult på firma. Antingen på en mindre "privat" firma, eller allra helst på LRF Konsult. Hade bott på en mindre hästgård i Sörmland, helst norra/västra delarna (tänk typ Gnesta, Mariefred, Sparreholm eller därikring) utan någon familj. Möjligen en särbo/pojkvän, men inte någon sambo och absolut inte under några omständigheter några barn. På fritiden hade jag tränat och tävlat mina 2-3 hästar på L-Msv nivå i dressyr.
Och ja just det, jag siktar på att uppfylla ovanstående till senast jag fyller 30 år. 9 more years to go...
 
Läser till förskollärare men drömmer om att få axla rollen som förskolechef i framtiden. Längtar (och bävar) efter att barnen blir äldre och mer självgående så att jag kan få mer fritid.
Drömmen om flytt ut på landsbygden lever vidare, saknar mina pullor..
 
Jag hade jobbat med vattenkvalitet.
Jag trivs helt ok i sthlmstrakten men jag hade velat ha lite mer space runt mig än vad vi har i nuvarande hus utan att hamna helt i obygden. Vill fortfarande ha hyfsat nära till pendeln och inte mer än ca 40-45 min till stan med tåg.
Jag trivs bra med partner och två barn så de får hänga kvar.
Jag börjar bli sugen på häst igen så det blir nog en häst framöver. Gärna en till mig och en eller två till barnen om de fortfarande uppskattar hästar. Det vore kul med det som gemensamt intresse. Gissningsvis odlar jag fortfarande lite grönsaker på sommaren.
 
Ja du. Jag vill fortsätta min karriär som logoped. Idealt delar jag tiden mellan kliniskt arbete och någon form av undervisning/föreläsande. Har helt nyligen fått fast tjänst på en trevlig mottagning så känner att jag har en bra språngbräda där. Bor gärna kvar på nuvarande ort men tänker mig en trevlig bostadsrätt inom ett år eller två. Fritiden får gärna se ungefär lika ut som nu, häng med vänner och resor två-tre-fyra gånger per år. Hade gärna lagt till en sambo och en hund men stressar inte med någotdera.

Det här kommer att få mig att framstå som väldigt självgod men är det någonting jag är bra på så är att sätta och nå långsiktiga mål. Så ovanstående är för mig inte så mycket "drömmar" som realistiska steg vidare. Sen har jag ingen tidsram på saker och ting. Jag har minst 36 år kvar till pensionen och ska förhoppningsvis leva 15-20 år till efter det, så varför stressa?
 
Vill ha ett annat boende, men det är väl den stora biten som saknas. Fast jobb i rätt bransch och mer tid till fritidsintressen vore ju inte helt fel heller :cool: det första hoppas jag att få till efter föräldraledigheten (är biolog och jobbar som det), det andra är väl en utopi närmsta åren.
Vill köpa hus och bo relativt lantligt.
 
Svår fråga. Jag tror inte att mitt drömliv någonsin kommer att inträffa och jag blir nog aldrig riktigt nöjd med vad jag kan ha/få i verkligheten. Drömlivet är en utopi.
 
Om jag bara hade mer ork hade jag haft drömlivet. Har familj, hus, lite djur (sällskap och självhushåll) och ert jobb jag älskar. Skulle väl vilja ha lite närmare till nuvarande jobbet dock. Och drömmen är att få köpa loss och flytta permanent till sommarstället och då kunna utöka med lite får tex.
 
Har drömlivet, men kan drömma om många förbättringar, detaljer! Jag tror det är viktigast att leva just nu, inte tänka på hur man "ska ha" det om ett x antal år.

Pluggar heltid på ett intressant program, har en liten hästgård med två hästar. Fantastiskt sambo och en gammal schäfer. Det räcker år mig. :)
 
Läser till sjuksköterska. Drömmen vore att jobba på akuten eller på operation och vara BRA på mitt jobb. Säker och trygg i min roll.

Jag har en längtan att flytta till landet så att sälja nuvarande villan och hitta ett hus med lite mark till så jag kan ha hästarna hemma.

Annars har jag nog mitt drömliv. :)
 
Vi bor där vi bor men har renoverat klart/byggt ut klart :cool:
Trädgården är också iordning och ridbanan på plats.
Alla hagar har fått sina nya staket och den som ska utökas är utökad och röjd.

Jag jobbar faktiskt kvar där jag jobbar men behöver inte jobba över så mycket :angel:
 
Jag har ett jobb där jag trivs och kan utvecklas.
Jag bor här, med en ordnad trädgård och odling.
Jag har ordning på ekonomin.
Kroppen är hel och jag kan börja rida igen.

Allt utom sista punkten är på g. Kroppen vill inte alls vara med längre..
 
Jag pluggar och är inneboende för tillfället, så jag har ju all möjlighet att forma mitt liv sen eftersom det nuvarande läget är tidsbegränsat. Exakt jobb vet jag inte än, finns lite för många möjligheter, men något inom digital marknadsföring ska det väl bli.

Hur och var jag hade bott är allt annat än en enkelriktad väg. :D Jag har inget emot att testa fler ställen (ställen = länder) och inte ens där har jag nåt specifikt som trumfar nåt annat. Lägenhet i Stockholm är ju ett alternativ, men jag vill nog inte gå hela mitt vuxna liv utan åtminstone nåt år utomlands, som jag känner nu åtminstone. Hus är ju alltid trevligt, men för mycket jobb för att jag skulle bo i hus själv, då känns lägenhet betydligt enklare.

Familj, nej, sett till barn. Sambo eller särbo är helt okej (har nu det sistnämnda).

Fritiden beror ju till stor del på var jag hamnar. Har en unghäst nu, som ska ridas in nån gång efter jag pluggat klart, så där är ju fritiden klar, så länge jag bor kvar i Stockholm i alla fall. Blir det utlandsflytt senare är det väl tveksamt om hästen följer med, men att fylla fritiden brukar sällan vara ett problem för en som njuter av att kunna ta det lugnt på ledig tid. :D
 
Jag älskar mitt liv och mitt jobb som det är, men skulle vilja tillbringa vintrarna på Mallorca! Ingen sommarvärme men svalt och skönt för vandring, träning osv . Den skånska vintern är förfärlig..... Jag tror den drömmen är möjlig att förverkliga, bara jag får ordning på ekonomin, vill säga..... Vilket också borde vara genomförbart....tror jag.
 
Jag tycker nog att jag lever min dröm för det mesta. Jag försöker åtminstone göra det, och göra val som jag tror tar mig dit. Just nu är jag nog lite tillbaka i verkligheten, efter ett val som inte föll ut riktigt så som jag hade hoppats. Å andra sidan är jag kanske väl rastlös, det kanske växer till sig med tiden, annars tänker jag att nuvarande situation nog är tillfällig. För att återigen hamna i drömmen tror jag att jag behöver en annan stad eller annat land och därmed också ett annat jobb. Och det lär bli jobbet som styr var det blir.

Sen skulle jag hemskt gärna kunna teleportera mig, så att det blir mindre krångligt och tidskrävande att träffa alla mina vänner som bor på olika håll runt om i världen. Jag har inga önskemål om att de ska komma och bo i närheten av mig, för jag vill ju kunna åka och se deras hörn av världen. Det är bara att det att det tar så mycket tid och kräver en del planering. ....fast om teleportering går in under "realistiskt" vet jag inte. :D
 
Jag har precis fått ett nytt, spännande jobb, så där är jag för tillfället nöjd. Även om det i framtiden givetvis är mest önskvärt med en tillsvidareanställning och inom en tioårsperiod en chefstjänst.

Huset jag bor i är också där jag vill bo. Men jag vill givetvis köpa det (hyr nu) och i framtiden både bygga en paddock och kanske bygga ut stallet lite så vi kan lägga på ett föl på hästen jag har.

Hästen hoppas jag landar på medelsvår nivå i dressyren.

Sen hade jag väl i och för sig gärna levt med någon, men det kvalar in under orealistiska drömmar. Jag är sjukt kräsen (inte så att jag inte nöjer mig med mindre än Alexander Skarsgård, mer att jag har svårt att få känslor), samtidigt som jag själv är i nedre skalan av grå mus och inte riktigt kan se när jag skulle hinna dejta nån heller. Så den punkten struntar vi i.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp