Problematisk
Trådstartare
En fråga som poppar upp då och då i mitt huvud, vissa gånger när någon sätter på strykkappor. Ni vet den modellen som inte är olika formad för höger och vänster ben, utan likadan och så är det karborreknäppning åt ett håll som man sedan låser med en kardborre åt andra hållet. Hur sätter ni sådana skydd? Spänner ni första bakåt och "överliggaren" framåt, eller första framåt och "överliggaren" bakåt? Gör ni olika om första kardborren har resår eller inte?
Jag vet hur jag gör och varför, och för mig känns det självklart, men då och då är det nån som sätter tvärt om. Jag lägger mig inte i hur andra gör med sina hästar så jag ifrågasätter inte och ser till att min ponny (den enda av mina hästar som rids av andra än mig) har skydd som är VÄLDIGT uppenbara hur de ska sitta. Men kan ändå inte låta bli att fundera på hur majoriteten av folk gör, och vad man har för motivering till det.
Jag vet hur jag gör och varför, och för mig känns det självklart, men då och då är det nån som sätter tvärt om. Jag lägger mig inte i hur andra gör med sina hästar så jag ifrågasätter inte och ser till att min ponny (den enda av mina hästar som rids av andra än mig) har skydd som är VÄLDIGT uppenbara hur de ska sitta. Men kan ändå inte låta bli att fundera på hur majoriteten av folk gör, och vad man har för motivering till det.