Hur sätta igång efter konvalecens

W

white punks on dope

Har ett sto, som vilat efter en överansträngning av ligamenten i benen fram, hon är nu konstaterat frisk, och jag funderar hur jag bäst skall sätta igång henne, utan att någon skada uppstår? Finns något särskilt underlag jag skall undvika? Jag hade tänkt rida mycket i skog o mark och inte så mycket ridhus. Någon som är duktig o kunnig?!!

Sv: Hur sätta igång efter konvalecens

Hur länge har hästen haft konvalecensen?

Sv: Hur sätta igång efter konvalecens

Har ett sto, som vilat efter en överansträngning av ligamenten i benen fram, hon är nu konstaterat frisk, och jag funderar hur jag bäst skall sätta igång henne, utan att någon skada uppstår? Finns något särskilt underlag jag skall undvika? Jag hade tänkt rida mycket i skog o mark och inte så mycket ridhus. Någon som är duktig o kunnig?!!

Det svarar nog behandlande veterinär allra bäst på! :idea:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 879
Senast: Lavinia
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 575
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka