Hur sätta fönstren?

Cyllene

Trådstartare
Vi ska sätta in nya fönster i det blivande stallet nästa vecka och jag funderar lite på hur de ska sitta.

Väggarna blir rätt tjocka då det först är timmer och sen murat på det. Fönstren är inte lika "tjocka".

Jag tänker mig att man sätter fönstret mot ytterkant, så att man får som en fönstersmyg inåt mot boxen och hästen.

Eller sätter man fönstret inåt boxen och får en kant utåt? Nej väl?

Det är såna här fönster om det hjälper:

stallfenster25.jpg

Tacksam för tips!

Sv: Hur sätta fönstren?

Du sätter fönstren i nivå med ytterväggen och får då fönstersmyg in mot boxen (blir dammiga och fina;)). Om du sätter fönster i nivå med innerväggarna kan det krypa in vatten från regn och snö i ytterväggen = mögel och röta:crazy:, Den risken försvinner nästan helt när du sätter fönster utmed yttervägg.

Lycka till :)

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 171
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 108
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 750
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka