Hur sätta fast transportgrimskaft+höpåse?

Sv: Hur sätta fast transportgrimskaft+höpåse?

Är fullt medveten om det men eftersom det är ägaren som äger honom så tänker jag inte tjaffsa om det.

Jag trodde att du kanske stod för veterinärvårdskostnader och ansvaret för hästen medan den är hos dig.

Självklart är det upp till var och en om man vill ta risken!

Tycker det finns för och nackdelar med både och..
Om en häst är van vid att äta i transporten och inte har haft problem med det kanske det är säkrare än att han ska bli uppstressad och börja "knata runt".
Men jag förstår helt din synpunkt.

YES, den vägde 1250 ^_^
Hittade ingenting i taket att sätta fast höbag i dock :/

Vad har släpet för tjänstevikt då och vad väger din häst?

Klarar du maxlasten?

Ok, bra. Det lät som en väldigt låg totalvikt på släpet och äldre kärror brukar inte vara några lättviktare.

Som jag nämnde tidigare är det bra att veta att många äldre kärror är felaktigt invägda på tjänstevikten (utan inredning) och väger i verkligheten ibland så mycket som 100 kg mer än det som står i registreringsbeviset. Var tyvärr med om det själv... :crazy:

Men har du god marginal till 600 kg ska det säkert inte skapa några problem. Lycka till! :)

Liknande trådar

Hästhantering Som rubriken lyder, hur hade ni på bästa sätt förberett denna häst inför resa? Det är min islandshäst det handlar om, helt...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 977
Senast: Buck
·
Utrustning Vi har under ungefär ett år lånat lite olika Värmlandsvagnensläp då vi har tänkt oss att skaffa ett eget. Hade först en vanlig...
Svar
0
· Visningar
810
Senast: whitelook
·
E
Utrustning Om jag har följande "krav" på transport, vilka märken finns det då att välja på? Begagnat alltså. *Tvåaxlat/boggie *Gummimatta på...
2
Svar
21
· Visningar
2 083
Senast: Egonson
·
Hästmänniskan Jag som brukar vara hyfsat uppdaterad och vägt upp en bil och ner en transport börjar nu bli mer än lovlig förvirrad. Jag har en...
Svar
19
· Visningar
3 652
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama