Hur säljer ni helst?

Många gånger har jag lagt upp att jag söker något eller säljer något i min status på Facebook. Det är i många fall min första åtgärd. Händer inget där kan jag gå vidare. Men mina vänner är en stor källa med grejer jag behöver och jag köper hellre av vänner än av okända.

Jag har en mängd saker som jag kommer vilja/behöva sälja nu under hösten. Det är hundprylar, hundträningsvänliga friluftskläder, möbler, inredning osv. Allt i en salig blandning gällande prisklass också.

Jag tycker det är oerhört bökigt att sälja saker, så pass att jag ofta hellre slänger än säljer bara för att slippa hålla på med skiten.
Men nu vill jag gärna få in de slantar jag kan, och det kommer vara så mkt olika saker att det är dumt att bara slänga.

Med tanke på min orutin tar jag gärna emot tips på vilka sidor som är bäst för div olika ändamål och sådär lite generella tips!

Vilka sidor föredrar du?
Skiljer det sig åt beroende på vad du säljer? Och prisklass?

Hit me!
Jag lägger först upp foton på min privata fb så vänner och familj ser och om det är intresserade drågar de ofta om pris och då är det ju lätt att svara.

Efter det lägger jag upp i passande FB grupper.

Blocket är för större/dyrare saker som bil eller sadel till häst. Men dock ej garderob. Min gräns går nog vid större soffa eller soffgrupp.

Blir det inte sålt betyder det att priset är för högt. Tex tänker jag själv, varför köpa en begagnad soffa för 8000kr när jag får en ny för 12000kr. Men om soffan går ned till 5000kr och en ny kostar 12' då är det ju mer intressant...

Har släktingar som älskar loppisar men själv pallar jag inte det.
Däremot har jag lagt upp själv typ på FB och sagt att jag har en egen garageloppis eller bakluckeloppis med tex beg hästgrejer. Ger lite foton och prisuppgifter på de bästa grejerna..

Jag har en mängd saker som jag kommer vilja/behöva sälja nu under hösten. Det är hundprylar, hundträningsvänliga friluftskläder, möbler, inredning osv. Allt i en salig blandning gällande prisklass också.

Jag tycker det är oerhört bökigt att sälja saker, så pass att jag ofta hellre slänger än säljer bara för att slippa hålla på med skiten.
Men nu vill jag gärna få in de slantar jag kan, och det kommer vara så mkt olika saker att det är dumt att bara slänga.

Med tanke på min orutin tar jag gärna emot tips på vilka sidor som är bäst för div olika ändamål och sådär lite generella tips!

Vilka sidor föredrar du?
Skiljer det sig åt beroende på vad du säljer? Och prisklass?

Hit me!

Lokala FB grupper alla gånger. Har sålt allt från leksaker till möbler (o nu t o m en ponny) där.

Kunde möjligen vara att man hade fått nån tia mer genom att sälja på Blocket till en större publik, men.....orka :wtf:

Bra tråd som blev lite av en lucköppnare. :)

Lade ut ett gäng DC och Ed Hardy-tröjor på Tradera för inte så länge sedan.
Nästan oanvända, men fick bara sålt någon. Kostade ju nästan mer än det smakade! Hade lagt ett lägsta pris på 50 kr, vilket kanske inte funkar längre?
Kanske ska lägga upp dom på FB-grupper istället då? :)
Sålde en del på Tradera för tio år sedan och då var det verkligen en vinstaffär!

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 356
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar