Hur säkert är UL på häst?

Tokmaja

Trådstartare
Precis som tråden heter funderar jag på hur säkert ett UL är på häst (eller ponny i mitt fall).
Gjorde ett UL i ca v6 som inte visade något föl men nu har hon plötsligt börjat bli rund på ett sätt hon inte varit på de 8 åren jag haft henne.
Hon brukar möjligtvis bli bukig och är svår att hålla hull på men nu är hon som sagt var rund.
Om hon skulle vara dräktig så skulle hon vara på ca dygn 215-220 (har inte så bra koll just nu eftersom jag släppte allt på föl efter UL:et).

Så, är det möjligt att vara dräktig trots att veterinär både kände plus gjorde UL? (shettis)

Borde det synas på något mer sätt när hon gått såpass här länge?
 
Precis som tråden heter funderar jag på hur säkert ett UL är på häst (eller ponny i mitt fall).
Gjorde ett UL i ca v6 som inte visade något föl men nu har hon plötsligt börjat bli rund på ett sätt hon inte varit på de 8 åren jag haft henne.
Hon brukar möjligtvis bli bukig och är svår att hålla hull på men nu är hon som sagt var rund.
Om hon skulle vara dräktig så skulle hon vara på ca dygn 215-220 (har inte så bra koll just nu eftersom jag släppte allt på föl efter UL:et).

Så, är det möjligt att vara dräktig trots att veterinär både kände plus gjorde UL? (shettis)

Borde det synas på något mer sätt när hon gått såpass här länge?

Det lättaste borde väl vara att ta ut veterinär och dräktighetsundersöka igen?
 
Det lättaste borde väl vara att ta ut veterinär och dräktighetsundersöka igen?

Självklart är det så men nu frågade jag här först.
Är det inte ens möjligt att hon skulle vara dräktig ser jag heller ingen mening med att slänga ut de pengarna på det om jag kunde få svaret direkt här.
 
Självklart är det så men nu frågade jag här först.
Är det inte ens möjligt att hon skulle vara dräktig ser jag heller ingen mening med att slänga ut de pengarna på det om jag kunde få svaret direkt här.
Fast det är väll ingen som kan svara på det här ?
Tror du hästen är dräktig måste du undersöka henne .
 
Fast det är väll ingen som kan svara på det här ?
Tror du hästen är dräktig måste du undersöka henne .
Fast frågan från början va hur säkert ett UL är.
Jag har inte sagt att jag inte ska undersöka det.
Men jag glömde bort att man inte får ställa "dumma" frågor på buke längre.

Så jag tar tillbaka och kollar om moderator kan ta bort mitt inlägg istället.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 598
Senast: yamyam
·
Hästhantering Vi har en ponny, en valack på 18år. För ca. 1år sedan köpte vi honom och han går sedan dess i gemensam hage med tre ston och en valack...
Svar
5
· Visningar
1 873
Senast: Ms_Antrop
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 052
Gnägg Jag har hängt lite mer på Buke nu senaste veckorna då jag har en hel del fritid här i Australien men de senaste 3 åren har varit lite...
2
Svar
29
· Visningar
4 200
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp