Hur roa små bebisar?

Druvan

Trådstartare
Den enkla sovande bebisen är ett minne blott :angel:. Nybörjarfråga: hur roar man egentligen så här små bebisar? Miranda är 4 veckor och har börjat vara vaken nästan hela dagen. Hon blir utråkad och gnällig på 3 minuter så fort hon måste sitta still (babysittern, famnen, vagnen..).

Hon är nöjdast när hon får åka omkring i bärsjalen, men så fort jag sätter mig ned blir det liv i luckan. Är det helt omöjligt att kunna ta paus för att t ex äta eller göra 2:an på toa när man har en baby?? Jag blir stressad! Börjar nästan längta tillbaka till jobbet så man får vila ;)

Babygym- funkar sådana?

0003_stor.jpg
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Hade samma problem med dottern. Tack och lov var sonen nöjd för det mesta.

Jag ordnade olika "stationer", babygym, filt med leksaker, mitt knä, babysitter osv. Sen fick de "gå" från det ena till det andra...

Något som var populär var att ta ett, i mitt fall, moppskaft som jag trädde och hängde olika leksaker genom/över och sen hängde jag det på ett par stolar och satte babysittrarna under. Billigare och mer variation än babygym. :idea:

/Timsetim
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Jag har samma proböem med min son som blir 5 v på söndag.
Brukar gunga han i bilbarnstolen. Den gungar bättre än babysittern. Mat funkar alltid att muta med.
Men, men, jag vill gärna ha tips jag med för att göra det lite roligare för han!
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Har samma "problem här, lillkillen är snart 7 veckor och inget duger förutom bärselen.... Gymmet han har kan duga 5 minuter, sittern lika länge, ligga naken på filten är ett minne blott!


Han sitter ganska still och nöjd när jag sitter framför datorn dock, kanske 10 minuter....


Jag har gett upp föärsöken till ett vanligt liv där man får äta på mer än en minut, kissa utan bebis i famnen, nr två kan jag bara göra när sambon vaggar på bebis...... Det blir bättre...... tror jag.
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Något som var populär var att ta ett, i mitt fall, moppskaft som jag trädde och hängde olika leksaker genom/över och sen hängde jag det på ett par stolar och satte babysittrarna under. Billigare och mer variation än babygym. :idea:

/Timsetim

Gud va smart! Det ska jag testa. Så kanske man får borsta tänderna ifred :angel:.
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Hade samma problem med dottern. Tack och lov var sonen nöjd för det mesta.

Jag ordnade olika "stationer", babygym, filt med leksaker, mitt knä, babysitter osv. Sen fick de "gå" från det ena till det andra...

Något som var populär var att ta ett, i mitt fall, moppskaft som jag trädde och hängde olika leksaker genom/över och sen hängde jag det på ett par stolar och satte babysittrarna under. Billigare och mer variation än babygym. :idea:

/Timsetim

vad för slags leksaker är populärast?
 
Sv: Hur roa små bebisar?

vad för slags leksaker är populärast?

Jag provade det mesta. Allt från billiga pärlhalsband i olika färger till sådana "leksaker på rad" som man sätter på barnvagnen. Knöt band runt leksaker, nallar, papperstussar, tja vad jag hade! :D

Det med mycket färg var populärast! :)

/Timsetim
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Oj, vad jag kännr igen det där. :D Tösen skulle bara bäras hela tiden de första veckorna. Man fick inte ens sitta ner ett par minuter. Att ligga själv funkade max 5 minuter. Dessutom ratade hon bärsele och bärsjal totalt. Efter ett par veckor trodde jag min rygg skulle gå av. Åka vagn gick bara om man la ner henne i den och gick iväg efter att hon somnat.

Vid 8-9 veckor först gick det att lägga henne längre stunder på golvet. Då började hon tycka det var ganska kul att ligga på magen en stund också.

Nu är hon 10 veckor (11 veckor på söndag) och har precis upptäckt att babygymet faktiskt är ganska roligt. Har börjat sträcka sig efter saker.
Man kan sitta ner en längre stund med henne i knät. Att bläddra i bilderböcker är roligt.
och hon har alltid gillat när man pratar med henne. Och att man leker med hennes fötter.
Att åka vagn när man är vaken kan vara ok en kort stund. Om man fäller ner sufletten så hon kan titta på träden. Men jag går fortfarande inte så långa rundor ifall hon vaknar. Jag hoppas hon kommer uppskatta vagnen mer sen när hon kan sitta upp och kan se lite mer.
Och numer ska hon bara bli buren vänd framåt. Annars ser man inget ju. :D
Bada har alltid varit en stor favorit också.

Och gå på toa eller äta? Det får man göra när bebisen somnat. ;)
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Vi ska köpa ett babygym nästa vecka, men har redan en babysitter & den är jättebra, Vincent bryr sig inte om ngt annat när han får sitta i den & kolla på alla roliga saker som hänger.
Den vibrerar oxå är man sätter batteri i den men jag har inte hunnit köpa såna så jag gungar bara sittern med foten & det funkar lika bra.
Dock ska de ju inte sitta i den för länge.
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Jag hade en sån där uppblåsbar rund barnpool med ett täcke i lade in leksaker i den, men när de var så små som din var bara bilderna på själva poolen roliga.
Sen när de började rulla runt var det perfekt med poolen för de försvann inte!
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Min bebis var som din. Han ville åka sjal, och helst skulle jag arbeta fysiskt under tiden.

Vi hade barnvagnen inomhus. Jag drog med mig honom vart jag än gick i huset. Om jag ville göra något stillasittande gungade jag barnvagnen med foten.
 
Sv: Hur roa små bebisar?

hehe jag minns hur det var,,,, gissa varför jag gick ner 36 kg på 3 månader ;) man äter i skift och får ultraskita och va glad om man hinner torka sig hehehehehe.
babygym är toppen!
Sängmobil är toppen!
Färgglada saker är toppen!
Sjal som du märkt är outstanding!
Närhet med mamma, hud mot hud är toppen!
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Ja, att vara småbarnsförälder verkar vara det ultimata sättet att gå ner i vikt, jag bara rasar neråt utan att jag ens behöver göra någonting känns det som...
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Och så ett tips från en luttrad två barns mamma, de dör inte av att vara lite gnälliga, det är okej om de skriker lite för att de har tråkigt medans man sitter på toa. Badrummet är för övrigt ofta roligt! Lite badleksaker i plast i glada färger är roliga att titta på nu och roliga att leka med senare!
Ha filtar lite varstans i huset och lägg ner bebisen på, bärsjalen är oxå toppen, dammsuga och vattna blommor sövde min lilla buse.

Ha inte så mycket måsten, okej mat och toa är rätt väsentliga, men tro inte att man ska hinna laga storkok, baka, städa och göra en massa projekt. Ja med vissa bebisar går det, men långt ifrån alla! Det är en sån otroligt kort period, jag vet att det känns hopplöst just när man står mitt i det, men det är bara ett par månader! Sen börjar de helt plötsligt lära sig nya saker och rätt var det är så börjar de krypa och då får man fullt upp med att springa efter och rädda hemmet... :angel:
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Precis vad jag tänkte skriva...:bow:

Dom dör inte av att skrika lite när man e på toa eller tar en dusch:)
 
Sv: Hur roa små bebisar?

har ingen aning om vad sonen gillar, vet bara att han blir lugn av mat och gunga....men, ska fixa ett babygymmed massa roliga saker på, en sängmobil och vaggfötter....då blir det lite roligare för honom:)
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Hittade en grej som funkar: mobil över spjälsängen + dammsugaren påslagen bredvid. Sååå mysigt tycker bebis som lät mamma borsta tänder och stoppa på sig linser :angel:
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Dammsugaren? Det måste jag prova här, nu somnade iofs lillkillen här nyss, men när han vaknar sen kan den få gå ett varv eller två!
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Hittade en grej som funkar: mobil över spjälsängen + dammsugaren påslagen bredvid. Sååå mysigt tycker bebis som lät mamma borsta tänder och stoppa på sig linser :angel:

har märkt att sonen inte vaknar när ja dammsugar precis brevi han när han sover, så den ska ja testa med!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp