roligt tråd...har med en 7årig efter Hrimnir från Ödmården.
har denna våren/sommaren börjat ställa mycket högre krav på honom krav på att han ska samla sig det maximala vad han klarar av för tillfället, eftersom jag inte får igenom det några längre stunder så tycker jag inte att det verkar för jobbigt för honom utan att slutar helt enkelt bära sig om det blir för jobbigt och då märker jag det.
som det är nu så kommer han igång på slutet av ridpasset med att riktigt få upp ryggen och bära sig, det är dock svårt att känna med sadeln tycker jag, lättast barbacka.
vi började tävla riktiga tävlingar i våras, lättklass dock.
ska vara med på LAG SM om 1,5 vecka nu med...så i år blir det väldigt mycket för honom.
tävlade prova på tävling i våras, dyggurs klubbtävling, uttagning lag sm, sen lag sm, och sen dyggur höst..
så det blir endel...men sen ska han få en välförtjänt 2 månaders vila. och så kommer vi förhoppningsivs tävla öppen klass nästa år.
de flesta säger till mig att jag ridet för lite och är för snälll mot han, tycker att "han är ju trots allt 7 år"...men vadå 7år är väl ingen ålder, de e ju inte färdigväxta ens förän 8år.
jag rider nu 5-6 dagar i veckan försöker få in minst 1 gång markarbete och 1 gång körning(inte så ofta lyckas jag hinna köra dock).
sen får han ledigt ca varannan var 3e helg så har de varit hela tiden jag ägt honom sen han var 4år skulle fylla 5 den våren.
reds in sommaren som 4 åring fick sen vila hösten reds sen 1 månad vintern sen köpte jag honom.
den första året var mycket lungt och kravfritt år, vi red för att det var kul.
körde in honom det året med...andra året började jag ställa mer krav(6år) då fick han bättre kondis red längre turer och oftare med han.
började träna tölten lite mer, + formen i traven och skritten vilket vi hade lättast för.
dock var det inte förrän denna våren som 7årings om det verkligen började på allvar och jag tog mej i kragen så det har varit en snabb frammarch just därför han ska få mycket vila sen i vinter.
känner att de gått vääääldigt fort...för fort...för hans kotor, han har fått lite gallor...dock har jag mina aningar om varför, och det beror nog till största delen på att han har väldigt långa tår, hovslagaren har tydligen verkat honom så tvyärr...ska ta ett snack med henne.
älskar min fina häst, tror han är i den perfekta ålder
så kul att för varje ridtur utvecklas framåt.
vi har på de få tävlingar vi tävlat fått (på lättklass då)
5,0-5,5 i trav, tölt och galopp
6,0 i skritt..
hoppas dock traven ska visa sig mer nu för det är den jag tycker är bäst
kolla min avatar.