Hur reparera hårdbetade hagar?

Sv: Hur reparera hårdbetade hagar?

De sex hästarna som går där (resten är ute i olika hagar och beten) har fortfarande gräs att äta (tillsammans med sitt hösilage) eftersom det faktiskt växer mycket mer nu än i somras :) Så det stämmer inte, och att kalla dem sommarhage funkar väl, vad kallar man annars 2 ha grön hage...? Tycker det ändå känns fint att kunna erbjuda gräs en lång bit in på hösten istället för att trycka in i vinterhagar direkt när sommaren är slut.

Hur som helst var min fråga ju mest hur jag optimerar gräset inför nästa säsong, redan nu i höst. Det blir putsning och sedan lite sådd som får vila över vintern :) Tack för all input!
 
Sv: Hur reparera hårdbetade hagar?

Jaha du skrev att du hade 12 hästar på 1 hektar det var det jag svarade på .
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi bor bredvid en grusväg som är ganska traffikerad, särskilt på sommaren till stugor osv. Den går mellan en "större" stad här i norr...
Svar
13
· Visningar
2 125
Senast: Sporthorse
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 370
Anläggning Jag börjar bli rådlös och orkeslös angående stallägarens hagar. Stallägaren får EU-bidrag för marken. Så jag antar att bidraget är för...
Svar
3
· Visningar
1 448
Senast: Tacitus
·
Anläggning Hur sköter man en hage på bästa sätt? Och när bör man göra åtgärderna? Vad tycker ni att jag ska göra med vår beteshage som hästarna...
Svar
2
· Visningar
1 201
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hur är processen
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp