Hur rengöra smutsig ullpadd? Cheyenne specialpad

Tilma

Trådstartare
Har tagit över en sadel med tillhörande sadelpad och undersidan är ett ulligt material och jag funderar på om det finns någon som har några mirakeltips på hur man kan göra rent detta material?

Har tagit över en sadel med tillhörande sadelpad och undersidan är ett ulligt material och jag funderar på om det finns någon som har några mirakeltips på hur man kan göra rent detta material?

Är det äkta ull/fårskinn eller vad menar du? Tvätta med fårskinnstvättmedel isåfall. Är det bara teddy eller dyl. funkar vanligt tvättmedel. Man kan borsta/kamma det fluffigt igen efter tvätt :)

Ta en karda och borsta rent och fluffigt :), jag köpte en begagnad padd som var långt ifrån vit, tog några tag med hundkardan och så var den som ny ^_^. Är inget man ska göra så ofta iofs då man lätt drar ut ullen men det är bättre än att tvätta för att få bort böss och fluffa till padden igen :).

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Här kommer min allra första trådstart på Hund! Hoppas att ni orkar läsa... :nailbiting: Jag (och lite grann min sambo, men mest...
2
Svar
38
· Visningar
3 200
Senast: Aionee
·
Hemmet Söker tips på rengöring av ullklädseln till Laminofåtölj. Har ärvt två fina fåtöljer där ullen blivit "fet" och ihopluddad högst upp där...
Svar
0
· Visningar
3 658
Senast: Smalle
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·
Hästvård Nu tror jag visserligen inte helt att det är WLD men kanske, det ger aldrig med sig och växer som ogräs. I alla fall, nu behöver jag...
Svar
19
· Visningar
3 549
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka