Hur reagerar ni på hundmöten?

Sv: Hur reagerar ni på hundmöten?

Förstår inte heller det.
Den uppskrämda hästen hade ju kunnat sparka efter dem eller nåt.
Dock stod han mest och hoppa på stället och reste sig. Inte så kul för ryttaren direkt. Även dem andra hästarna hade ju kunnat göra något

När vi ändå är inne på att rida med hund.

Har en nära vän som rider med sin hund i flexiakoppel (jaja detta ska inte diskuteras nu :p ) och vad gör man då när hunden blir på flugen? nu va de jufförsig en liten terrier som hennes STORA hund fånga i munnen, men vad gör man om man nu rider med kopplad hund ? (självklart hoppa hon av och tog ut den lilla hunden ur munnen på sin :))

Jag kopplar inte min hund om vi går förbi människor utan hund, men han går fot då. Han kopplas därimot om vi möter någon som har en tossig hund eller om jag inte känner igen ägaren. Men vi är några stycken som har pratat ihop oss om att ha varandra som träningsobjekt, dvs jag kopplar inte min hund om jag är 100% säker på att det är ett "träningsobjekt" som kommer, men då gör det heller inget om min hund skulle smita fram.:D

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
20 948
Senast: hollypolly
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 231
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
390
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka