Hur räknar man poängen...

TheHunted

Trådstartare
i ett dressyr pogram?

Räknade ihop alla poängen och fick det till 107, men så har bommaren skrivit 139... av 260... Hur räknar man ihop poängen??

Mycket tacksam för svar

På en pogram ridning fick jag bara över 5: or men när jag räknade ihop poängen så fick jag under 50 procent och det kan ju inte stämma om jag nästan bara fick 6, 7 och nån 8...:confused:

Mycket tacksam för svar!

//TheHunted1

Sv: Hur räknar man poängen...

Har du räknat med allmänt intryck? Det är det som är under själva rörelserna. Du ska det talet som är högst t.ex om du fått 7p på hästens gångarter så ska du ta 14 eftersom man gångar det poänget med 2.

Är lite dålig på att förklara med hoppas du förståd lite mer i alla fall :)

Tack!

Så om det står tex

6/12 så blir det 12

eller 6/18 så blir det också 12

stämmer det?

Nej. På dessa betyg så finns det koefficient, dvs man tycker att de är så viktiga att man multiplicerar betyget på dem. Så det är poängen bakom / som du ska räkna. (framför anges att du fått tex 6 men sedan så multipliceras det med 3 vilket ger 18 poäng) Så det är alltså 18 som du ska lägga till din sammanräkning.

Hur mkt du ska multiplicera med, dvs koeff.talet står precis framför rutan där betyget skrivs in. I LB så är det bara ryttarens sits som det är koeff 3 på. Övriga bedömningsrupper under allmänt intryck är det koeff 2 på.

okej, tack så jätte mycket! som jag skrev var det bara en pogram ridning så fick ingen slut summa....

Det kan inte vara så att du har glömt räkna med koffecienterna ?

Under allmänt intryck tex så är det koffecient 2 eller 3, dvs dubbla eller tredubbla poäng under den punkten.

På de nya programmen är det snedsträck på alla koffecientpunkter för att de inte skall missas lika lätt, på de gamla står det bara "koff".

bibban

oops, såg inte att du redan fått svar...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
2 003
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 015
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Bison
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 997
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka