hur räknar jag ut hennes ålder i månader

amalia

Trådstartare
Känner mig lite smått osmart men jag ska anmäla till en utställning som är den 11 januari. Min hund är född den 8 maj, hur räknar jag ut hur gammal hon är vid utställningstillfället? Räknar jag helt enkelt var fjärde vecka från onsdag den 8 maj som en månad?

Sv: hur räknar jag ut hennes ålder i månader

Nej, du räknar kalendermånader, dvs 8 vid utställningstillfället. Veckor räknas det aldrig i på utställningar. (Och känn dig inte osmart, hur ska du veta om du inte frågar? :D)

Sv: hur räknar jag ut hennes ålder i månader

Då blir min tjej 8 månader den 8 januari och ska således anmälas i 6-9 månaders klassen! Tack för svar!

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 118
Senast: Otherside
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
918
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 181
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 902
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka