Hur "presenterar" vi katten..

J

julia_v

För hundarna?

Jag flyttar till gård med stall om en vecka, och med stall
kommer ju även råttor :crazy:

Jag vill inte ha råttgift, el fällor eftersom vi har två hundar,
så därför har vi bestämt oss för att skaffa en katt!
( inte bara därför, katten kommer självklart att bli en familjemedlem! :) )

Tiken AVSKYR katter, hon blir rabiat bara hon ser en katt.. :crazy:
Hanen är bätte med katter, men även han har en hel del jaktlust..

MEN, jag inbillar mig att det blir annorlunda när katten är
liten, den kommer till oss i oktober när den är 12 veckor.
Jag menar en liten kattungen springer ju inte, och väcker deras
jaktlust.

Hur tycker ni att vi ska göra så att det blir bästa möjliga förutsättning att de ska kunna leva i hop?

Jag kommer självklart att göra klart för hundarna att/om de blir bråkiga att det inte är ok.

Ni som har katt & hund vad har ni för råd att ge mig?? :)

Sv: Hur "presenterar" vi katten..

Jag tror man ska låta djuren sköta de så mycket som möjligt själva. Men självklart måste man hålla ett vakande öga. Katter brukar vara ganska så bra på att försvara sig.

De kan nog stämma att de är annorlunda när katten är liten, men de får väl testa och se hur det hela utvecklar sig!

Lycka till :bump:

Jag kopplade hunden (för att ha kontroll) och släppte ner kattungen på golvet så vår hund fick nosa på katten. Vi fick hålla dem åtskilda mha kompostgaller någon dag, men sen gick det alldeles utmärkt. Vår kattunge snuttade på min tik, som glatt ställde upp som mjölklös extramorsa :)

tack för era svar!!

Då vet jag lite mer hur jag ska bete mig!

Det går nog bra, hoppas jag :)

Liknande trådar

Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 546
Senast: Asko
·
Övr. Katt Hej! Min kompis har gått i katt-köpar-tankar ett bra tag. Hon ska börja forska och hatar att va ensam hemma under dagen och ”jobba” när...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: Marty
·
Övr. Hund Vi får om ca sju veckor hem två kattungar. Kattungarna kommer från min svärmor så vi har ju möjlighet att träffa dem regelbundet fram...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: BobberiBoo
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 103
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar