Hur placera vattenskålen?

LadyCovergirl

Trådstartare
Hur har ni placerat vattenskålen? Vilken typ av skål har ni till hundarna?

Jag har hittills haft en helt vanlig keramikskål, ståendes på golvet, men den kära hunden skvätter ju vatten i så stor utsträckning att golvet nu är skadat :mad:
Kan det funka bättre med upphöjda skålar?

Har provat med handduk och bordstablett under men det skvätts så mycket vatten att det efter bara en natt är genomblött på golvet.

Är lite sur ikväll eftersom jag inte alls är sugen på att lägga om hela golvet...

Sv: Hur placera vattenskålen?

Har du en slabbig hund, så prova ställa skålen på en stor bricka. Har du tur så hamnar det mesta på brickan som hunden slafsar ut:)

Klinkersgolv är våran räddning med fyra slabbiga hundar.
Har kersmikskål på golvet. Nu på sommaren har vi alltid en hink ute som dom kan slabba i.

Jag har klinkersgolv i hall och gäst-WC. Tror inte jag vill ha vattenskålen där tyvärr. Hade onekligen varit smidigt.

Hon har skål även ute. Hon och min dotter turas om att skvätta ut det vattnet...

Det hjälper inte med upphöjda skålar mot slabb.

Jag har förövrigt rostfria upphöjda och här slabbas det ganska bra ibland, men vi har bra golv som inte suger åt sig :)

Nej, jag trodde väl inte det heller men jag hade ett hopp om det :p

Mitt fina golv har rest sig rätt ordentligt och dessutom blivit missfärgat. Hoppas att jag kan klura ut var golvet är köpt så jag bara kan byta ut de skadade bitarna. Känns trist att lägga om typ 50 kvm golv när det är mindre än 1 kvm som är skadat...

Jag har stor hund med skägg, så det rinner en hel del när han dricker. Här blev det 10 liters hink inne, som jag fyller någon liter åt gången i, och en stor blomkrukka ute. Alternativt drikker han ur skottkärran (används endast vid arbete ute i trädgården) om den stått ute och det regnat - lagom höjd tycker han :p

En sån hink hade antingen hunden eller dottern vält efter ungefär 0,2 sekunder... Hunden dricker gärna ur hästarnas vattenhinkar i stallet, såna flexi tubs i större modell. Ska jag behöva sätta en sån inne till hunden? :crazy:

Med ett monster till valp som tycker det är skitroligt att välta och bära omkring på vattenskålar - oavsett hur tunga det är eller vilket material de är gjorda av - så har vi en speciallösning här hemma. En rejäl keramikskål med vatten placerad i vår största gryta. Den har han inte lyckats välta, han har bara dragit omkring med den lite... :meh:

Jag har små hundar och små skålar, så alla tre skålarna får plats på en avlång och smal bricka. Mycket praktiskt :)

Vi har ett sånt där genomskinligt skrivbordsunderlägg under. Perfekt storlek och syns knappt alls.

Min hund bryr sig inte nämnvärt om vattenskålen (hon kanske dricker en klunk ur den riktigt varma dagar efter hård ansträngning, men annars inte ens det). Därför har jag en liten metallskål ståendes på golvet.

Hade jag däremot haft en hund som skvätte mycket eller välte vattenskålen, ja då skulle jag köra på en väggmonterad skål.
14200.jpg

*kl*
Precis innanför ytterdörren, en 4-liters metallskål. Klinkergolv.

Här så stoppar vi ner hela ansiktet, slafsar i sig, och spiller sedan ut hälften av vattnet lite överallt i huset...
Iofs blir det inga vattenskador då det sprids ut över större yta! :idea:
Fast man blir inte så glad när man får byta strumpor 5 gånger innan man ska iväg...

Min kära hund doppar gärna halva ansiktet i skålen. Sen fnyser hon så det bubblar skojigt. "Koka kaffe" heter det väl när barnen tar simmärken :D

Smal hall där barnvagn körs in och ut ett par gånger per dag gör det tyvärr omöjligt. Synd, klinkers är mycket bättre att spilla vatten på...

Jag har tegelväggar på hela nedervåningen och vill helst inte borra där mer än nödvändigt :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka