Hur öppna toastol?

gul_zebra

Trådstartare
Jag behöver komma in i cisternen på den här toastolen, är det någon som vet hur man får upp den?
 

Bifogade filer

  • 20230520_142242.jpg
    20230520_142242.jpg
    207 KB · Visningar: 42
Jag behöver komma in i cisternen på den här toastolen, är det någon som vet hur man får upp den?
Man monterar bort knappen (oftast först själva knappen och sedan går knappramen att skruva loss) och sedan sitter allt fäst igenom. (Så när knappramen är bortskruvad är det bara att lyfta bort cisternlocket). Brukar skruva isär runt en toalett om året för reparationer eller kalkfix.
 
Såhär. Tryck ner spolknappen som vanligt. Stoppa in sax eller skruvmejsel. Tryck uppåt.
 

Bifogade filer

  • 20230520_154920.jpg
    20230520_154920.jpg
    101,8 KB · Visningar: 27

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: Pilot
·
Fritid Nu när vintern slagit till även i Skåne passar det väl bra att drömma sig bort. Jag och min bror och våra barn (då 5 och 8 år) vill åka...
Svar
0
· Visningar
347
Senast: Milosari
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 202
Senast: LinnK
·
Samhälle Här tömmer dom komposten varannan vecka, och brännbart var fjärde vecka. Det har alltid varit full tunna efter fyra veckor, men det har...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 012
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp