O

oseriös

Om man har en häst som inte rids och som går utan skor, hur ofta måste man verka hovarna då? Och vad kostar det ungefär?

Sv: hur ofta?

Lika ofta som annars......Kostnaden varierar väl från hovis till hovis, men min tar 150:- + moms..

Jag har två barfotahästar som rids samt en 1,5 åring som följdaktligen inte rids;)...samma verkningsperiod har jag på samtliga ca 3-5 veckors intervall + att jag raspar ev. ojämnheter mellan verkningarna. Min hovis tar 250:-/häst + resor 50:-/gång inkl.moms. :cool:

Så ofta som det behövs för den specifika hästen med dess växt-takt ev problem. Tex utflytningar, röta, etc (vilket är mer regel än undantag)

Det smidigaste i längden är att lära sig verka själv och på så vis skaffa sig både kunskap och kunna glesa ut hovslagarbesöken.

Liknande trådar

Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 066
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
319
Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 315
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 797
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar