Hur ofta vaccinera och grundvaccin?

caradan

Trådstartare
Det är fortfarande 1 gång/år som gäller väl?
Men hur är det med grunden?
Vår shettis har fått två sprutor (av förra ägaren) och de sa att han ska ha en till men när jag läser på hans vaccinationsintyg så tycker jag att det ser ut som att hans grund är lagd och det då ska vara ett år tills nästa?
Hur är det?

Sv: Hur ofta vaccinera och grundvaccin?

Det är ok som du gör.. rekommendationerna är en tredje spruta 6 månader efter grunden men som sagt det är bara en rekommendation och inget krav så länge hästen inte ska tävla internationellt :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 963
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 001
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 712
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Hundrelation