hur ofta till BVC?

emma74

Trådstartare
hur ofta "ska" man bli kallad till BVC och när brukar vaccinationerna vara... kan inte ens komma ihåg när vi var där senast så jag antar att det var för typ ett år sen vid 18-månaders-vaccinationen...

inte för att jag känner att det "behövs" för lillskruttan växer och frodas och utvecklas precis som hon ska, växlar mellan blöja och pottan, babblar utav bara tusan och kan en massa skumma saker, som att storebror skulle ha "saftkläder" igår (matchkläder) när han spelade fotbollsmatch, och att han inte var målvakt och att hon hade ramlat och gjort illa handen och att det hade kommit blod...

men som sagt... är lite nyfiken på hur lång hon är och så...
 
Sv: hur ofta till BVC?

Hos oss kan man när man vill bara gå in på BVC för att mäta och väga.
Behöver inte vara nått planerat besök.
 
Sv: hur ofta till BVC?

Hos oss kan man när man vill bara gå in på BVC för att mäta och väga.
Behöver inte vara nått planerat besök.

inte här... tyvärr

när vi bodde i stockholm när sonen var liten så var det drop-in - hur smidigt som helst... här är det bara bokade tider som gäller
 
Sv: hur ofta till BVC?

Här är det;

2 veckor
1 månad
2 månader
3 månader
osv till
6 månader
8 månader
12 månader
18 månader
2,5 år
3 år
4 år
5 år
 
Sv: hur ofta till BVC?

hmm då borde det ju komma en kallelse snart då... blir så fundersam för när lillskruttan var nyfödd så var de ju sååååå himla noga och det bokades tider hit och dit och tanten blev även väldigt upprörd att sonen som då var 5,5år inte hade varit på någon 5års grej (som i den upplysande lappen vi fick med hem stog skulle göras mellan 5 och 5,5 års ålder så sån panik var det väl inte) som de inte hade kallat till... så jag vill helt enkelt inte få någon "stämpel" på att jag är en slarvig förälder bara för att de glömmer bort att kalla oss...
 
Sv: hur ofta till BVC?

Men jag har en kompis som gjort det på vänerparken:confused:

Jag går i Vargön, har inte kollat om det e så just där men i Brålanda där jag gick innan var det bara att komma och väga!:)

Plus att vi gick
1 vecka
2 veckor
3 veckor
1 månad
1½ månad
 
Sv: hur ofta till BVC?

Aha! Vi har alltid fått boka tid i Vänerparken, men å andra sidan har vi vägt många gånger extra när Vikke stod still i vikt. Det har alltid gått att få tid snabbt, men vi kan inte bara gå dit :confused:. Strange... På Sirius har jag för mig att man kan väga om man är på Öppnis där, men jag har aldrig gjort det.
 
Sv: hur ofta till BVC?

Hos oss:
öppen mottagning BVC + annat varje vardag kl 8-10. Vill man komma senare går det bra enligt ö k men helst inte efter kl 16 (vi slutar 17).
Vi kallar till:
*inskrivning/hembesök, sen beror det på barnet hur ofta vi tycker att man ska väga den första månaden
*3 mån (läkare, vaccination)
*6 mån (samma)
*7 mån (Boel plus barnsäkerhetsrådgivning, ofta hembesök)
*12 mån (läkare, vacc)
*18 mån (samma)
*3 år
*4 år
*ca 5½ år
(Jag jobbar på BVC, mina barn går i högstadiet och gymnasiet)
 
Sv: hur ofta till BVC?

ja, på sirius kan man kanske göra det.
Har varit där massa ggr på "öppnis" men inte vägt.:D
 
Sv: hur ofta till BVC?

Då kanske vi ses där någon dag :D. Det är min "bebis" som är jätteljus, jätteblond och väldigt högljudd :angel:.
 
Sv: hur ofta till BVC?

Min bebis "hulliganen"
Högt och lågt överallt hela tiden;):crazy:

Hur gammal e din??
Har dom öppnat för terminen nu alltså??!! va bra:)
 
Sv: hur ofta till BVC?

Han är 14 mån! Jag är helt klädd i svart för det mesta och min "bebis" är färgglad :D. De öppnade för några veckor sedan, tycker de har så snåla öppettider bara. Tror det gått flunsan där nu, så de hade stängt i måndags, men på onsdagen var vi där och träffade tandsköterska (de kallade alla ettåringar som hörde till Torpa tror jag), så nu är de nog igång igen!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Izze är nu inne på sin 3:e antibiotikabehandling mot detta otyg! Försöker ta det hela lite "kort" Fick det bekräftat just före...
Svar
5
· Visningar
5 881
Senast: plymen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp