Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Intressant, rider ni olika slags pass då ute i skogen?, som tempoväxlingar, backträning mm?Med forna passhästen...alltid. Med framtida häst ser jag ingen skillnad i mitt tänk även om det här finns både ridhus o ridbana. Så oss hittar man lättast i skogen.
Brukar ni aldrig testa lite dressyr på en äng? Eller liknandeJag har varken tillgång till ridhus eller ridbana så jag rider alltid ute. De flesta dressyrrörelser som går att göra på bana går även att göra på grusvägar/ängar/i skogen. Saknar dock en bra ridbana att tömköra på.
Brukar ni aldrig testa lite dressyr på en äng? Eller liknande
Intressant, rider ni olika slags pass då ute i skogen?, som tempoväxlingar, backträning mm?
2 ggr i veckan är ju alldeles för lite om det är en unghäst o snudd på lite för en vuxen häst också. Det är iaf min uppfattning, framförallt om du vill hävda hållbarhet som en anledning att rida ut. Mina 4-6 åringar går 4-5 dgr i skogen, där övar vi allt som vi övar på en bana utom just volter. Vi tränar ökningar på vägen hem och det gäller både trav och galopp. På vägen ut rider jag bara på i friskt tempo med nosen uppe men inte "på tygeln" på vägen hem tvärtom hela tiden motorn igång, bakbenen under mig och hästen jobbar i rätt form för sin ålder.jag rid ut ca 2 ggr i veckan, då jag tror att det är det bästa för att få en hållbarhäst hur ofta rider ni ut?
Brukar ni aldrig testa lite dressyr på en äng? Eller liknande
Sommartid rider och kör jag ute ca 3 pass/vecka. Vintertid är alla pass ute, närmaste ridbana är 20 min bort med transport och närmaste ridhus 70 min bort, men jag kör inte iväg vintertid.
När hästarna står hemma hos syster, som de gör nu, så rider jag alltid ute förutom varannan tisdag då vi tränar för instruktör. Annars är det varierad träning med mkt skritt på hårt underlag, backträning, lite lätt konditionsträning, och mycket skänkelvikningar och skolor på grusvägar när underlaget är okej. Om det är torrt ute, har vi även en äng att rida på, som klipps av ägaren med åkgräsklippare så den är slät och finjag rid ut ca 2 ggr i veckan, då jag tror att det är det bästa för att få en hållbarhäst hur ofta rider ni ut?