Hur ofta rider du för tränare?

Springsteen

Trådstartare
Hur många gånger i månaden rider du för tränare?
Rider du regelbundet för tränare? - Vad är regelbunde för dig?
Hur mycket betalar du för varje pass?
Är du nöjd med hur många gånger du tränar, skulle du vilja rida för tränare mer/mindre?
Har du en eller flera tränare?

:bump: Jag har tråkigt, det är alltid lika intressant att läsa om hur alla tränar!

Lägg gärna in en trevlig ridbild på er med :)

Sv: Hur ofta rider du för tränare?

Jag tränar dressyr 1 gång/ vecka i träningsgrupp med max 4 st.
Hoppträning 1 gång/ vecka.
Hinner inte mer (och har inte råd) men skulle gärna rida dressyr 2 ggr/vecka och hoppa 2 ggr/vecka då jag har 2 hästar. Nu får dom turas om, och så gör jag övningarna hemma med den andra sen:)

Hur många gånger i månaden rider du för tränare? 4
Rider du regelbundet för tränare? Varje vecka
Hur mycket betalar du för varje pass? ca 250-300 spänn, ridskola
Är du nöjd med hur många gånger du tränar, skulle du vilja rida för tränare mer/mindre? Skulle vilja träna varje dag om det var möjligt!
Har du en eller flera tränare? Samma tränare

Rider ungefär varje vecka och vi blandar dressyr och hoppning. Min instruktör är billig (50:-) för hon är inte utbildad men hon duger för oss för tillfället. Red för en annan förut som jag var jättenöjd med men sedan bytte jag stall. Men jag måste ta tag i det till våren då jag vill fortsätta rida för henne då vi utvecklas mer under hennes lektioner. Men för tillfället är jag ganska nöjd med min nuvarande situation.

Hej

Jag rider för tränare 1 ggr/vecka. Tränar western,
skulle gärna göra det oftare men tiden räcker inte till riktigt.
Vi betalar 100:-/gång och det är privatträning hemma på egna ridbanan. Det är samma tränare varje gång och hon är utbildad ridlärare både på western och engelskt.

Senast ändrad:

Jag ber min pappa, som rider för Alain Roland (barocktränaren) om hjälp när jag känner att det behövs, ca en gång i månaden. :)
Det tycker jag fungerar bäst för mig, pga att jag inte gillar den här "ridskolestilen" :rofl:
här finns bilder:
http://www.pixbox.se/pic_show_id15040561.html

Hur många gånger i månaden rider du för tränare? Just nu är planen att rida för tränare en gång i månaden, dels pga ekonomin och dels pga att hästen är gammal.

Rider du regelbundet för tränare? - Vad är regelbundet för dig? Regelbundet tycker jag är när intervallerna är regelbundna, allt från en gång varje år till en gång per vecka. Just nu rider jag inte regelbundet men jag försöker.

200 kr

Är du nöjd med hur många gånger du tränar, skulle du vilja rida för tränare mer/mindre? Mer, helst varje vecka, det vore drömmen. Men mer realistiskt, en gång per vecka.

Har du en eller flera tränare? Jag har en som jag försöker träna regelbundet för som jag trivs super med. Sen har jag tränat ett par gånger för en annan duktig men henne har jag ingen häst att rida för. Gammelman är trots allt 25 år och pensionerad, det är inte tänkt att han ska träna alls :angel: Så jag är så glad att jag får över huvud taget :love:

Halvbra ridbild på kära gammelman :love:
15840029.jpg

Hur många gånger i månaden rider du för tränare? ca 4 ggr
Rider du regelbundet för tränare? - Vad är regelbunde för dig? ja, jag tränar för tränare en gång i veckan. det är regelbundet.
Hur mycket betalar du för varje pass? 80 kr om vi är fler än en, 100 kr om jag är ensam. (nuv. tränare)
Är du nöjd med hur många gånger du tränar, skulle du vilja rida för tränare mer/mindre? jag skulle vilja träna ca 2 ggr mer i mån.. just nu är det mest dressyr, vill börja hoppträna lite.
Har du en eller flera tränare? jag har några tränare som jag kan rida för. just nu rider jag bara för en, men jag trivs jättebra med henne! både jag o hästen har utvecklats jättemkt sen vi började rida för henne :love:

edit: glömde ju bild! här är en (dock inte när jag tränar för tränare :P )
071014026_.jpg

Senast ändrad:

Jag rider två pass i veckan mest dressyr men ibland hoppar vi också. Det är för två olika tränare vilket jag tycker är bra. Tyvärr får jag låna hästar att rida på då min är för ung för att gå lektion men så fort han blir vuxen nog så ska jag försöka rida lektion på honom också en gång i veckan. Helst skulle jag rida för tränare varje dag, känner att jag lär mig väldigt mycket av det.

Hur många gånger i månaden rider du för tränare? 3 gånger
Rider du regelbundet för tränare? Ja.
Hur mycket betalar du för varje pass? 105 kr
Är du nöjd med hur många gånger du tränar, skulle du vilja rida för tränare mer/mindre? Skulle vilja träna nån gång mer i månaden, och så skulle jag vilja träna själv eller bara med nån annan isället som nu, då jag rider i ridskolegrupp med min egna häst. Därför är det 6-7 andra som rider samtidigt.
Har du en eller flera tränare? En

Jag rider 6 gånger i månaden för tränare just nu. Hoppning varje vecka och dressyr varannan.

Det är regelbundet :D

Jag betalar 150 kr för hoppning (grupp 3-7 st ca 1,5 h) och 260 kr för dressyr (ensam, 45min).

Jag är nöjd med mängden träningar, tycker det räcker bra.

Jag har två tränare just nu, en hoppning och en dressyr, sedan har jag ju några andra jag rider för när jag tränar terräng med, men de träningarna är inte lika regelbundna eftersom de är knutna till den varmare delen av året.

Jag försöker åtminstone rida en gång i månaden minst, rider en gång i veckan för samma tränare på hennes hästar i den ridskoleverksamhet hon har.
Dessutom hålls det kurser hos henne för en tränare som kommer dit två gånger på våren och två gånger på hösten.
Jag har inte varit missnöjd, varken med den ena eller den andra tränaren.
De är båda toppen!

Jag har två jätteduktiga tränare som är inriktade mot den klassiska dressyren.

De hjälper mig och Ella att komma vidare i, i snitt en gång per månad men det kan bli alltifrån ett halvår till 3 veckor mellan träningarna. Men behöver jag hjälp så är det bara att ringa och fråga nån av dem. Däremot är det ofta ganska intensiva träningar när vi väl tränar. Jag börjar oftast med att värma upp lite och sen börjar vi jobba med de problemen som kommit upp. Och för det mesta är jag hos dem i en helg eller under sommaren kanske till och med upp till en månad:p

Det kostar ingenting eftersom jag känner dem väldigt väl, men däremot brukar mamma se till att de får lite ersättning varje gång iaf:bow:

Jag skulle nog vilja rida lite oftare för tränare, och det kommer det nog att bli i fortsättningen också eftersom en av dem är alldeles i närheten av oss varje fredag och kan ta med mig och Ella till dem då:banana:

En hyffsat trevlig ridbild på oss^^

*fick beslutsångest över vilken bild jag skulle lägg in så här finna resten av ridbilderna på oss: www.magic-cinderella.pixbox.se *

Kan ju svara själv med :idea:

Hur många gånger i månaden rider du för tränare? mellan5-9 gånger
Rider du regelbundet för tränare? Ja
Hur mycket betalar du för varje pass? 250 - min skola betalar 4:a pass i månaden så det är ju 1000 kronor mindre i träningskostnader :D
Är du nöjd med hur många gånger du tränar, skulle du vilja rida för tränare mer/mindre? Inte mindre, skulle gärna rida väldans mycket mer för tränare, även om jag vet att jag måste lära mig att "våga" rida mer själv.

Är du nöjd med hur många gånger du tränar, skulle du vilja rida för tränare mer/mindre? Inte mindre, skulle gärna rida väldans mycket mer för tränare, även om jag vet att jag måste lära mig att "våga" rida mer själv.

Hehe, för mig blir det tvärt om^^ På träningarna får jag så himla mycket nytt att tänka på att jag glömmer bort att rida och känna efter hur det verkligen känns! Blir så mycket ny information att smälta så det brukar oftast ta en vecka efter varje träning innan jag äntligen kommer på vad det var min tränare menade:crazy::D

Eftersom att jag tränar ganska ofta så kryper det in lite lite nytt varje lektion :D så då tar jag till mig det direkt :) tycker att det är helt hemskt att vara utan min tränare i en vecka :o

Hur många gånger i månaden rider du för tränare?
- 4 hoppass och 2 dressyrpass, så 6 gånger i månaden ungefär då.

Rider du regelbundet för tränare? - Vad är regelbunde för dig?
- En gång i veckan hoppar vi och varannan vecka dressyr.

- 150 kr

Är du nöjd med hur många gånger du tränar, skulle du vilja rida för tränare mer/mindre?
- Jaao. Rätt nöjd är jag väl.

Har du en eller flera tränare?
- En dressyrtränare, två olika hopptränare. De turas om att ha träningar, så jag hoppar för den som har träningen den dagen.

Nån trevlig ridbild har jag inte upplagd och jag orkar inte ladda upp nån nu...:p

Senast ändrad:

Hahah, ja jag förstår hur det är! Skulle också vilja ha det så, men det är näst intill omörjligt^^ Fast å andra sudan är det skönt att kunna träna intensivt i två dagar i streck eller mer eftersom jag oftast inte får in allting på en gång och då är det skönt att kunna få lite coatching(stavning?) nästa dag också:angel:

Hur många gånger i månaden rider du för tränare? 2 ggr

Rider du regelbundet för tränare? - Vad är regelbunde för dig? Ungefär varannan vecka.

Hur mycket betalar du för varje pass? 125 kr för 30 min ensam med henne

Är du nöjd med hur många gånger du tränar, skulle du vilja rida för tränare mer/mindre? Ja, jag hinner inte "jobba med läxan" emellan gångerna om jag rider oftare, dessutom är det en ekonomisk fråga, ska läggas till allting annat som hästen kostar. Jag tycker det som jag får utav henne är riktining och mål med min ridning, hon får mig att tänka efter, jag "slörider" inte bara. Tycker att både jag och min häst har gjort stora framsteg, hon är sk*tduktig.

Jag rider då och då, när jag känner att det behövs, eller när ngn tränare kommer till klubben.

Rider dressyr när ngn kommer dit, vilket är 2-3 ggr/termin.
Kostar 100-200 kr/pass, då är vi max 3 pers/grupp.
Har hittils ridit för 2 olika tränare och båda är superbra!

Hoppar ibland på hopplektionerna (som är varje vecka) när jag känne för det.
Kanske blir 5 ggr/termin om inget oförutsett händer.
Kostar 110:-/lektion

Regelbundet för mig är varje vecka.

Har tyvärr inga bra bilder men en där jag sitter på henne: :D
12697298.jpg

Och två småbilder. De två längst ner (vänster)
9413218.jpg

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 335
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
97
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 614
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar