Hur ofta rastas era hundar?

Är det skillnad på helg och vardag?

Vår tax har aldrig gillat vanliga promenader, alltså i stil med att gå 10-20 minuter för att rasta. Hon har alltid hatat det. Hon vill bara antingen 1 - gå till närmsta gräsmatta, kissa och bajsa och sen gå och lägga sig eller 2 - gå långpromenad (1 h minst). Sen vi flyttade till hus så går hon bara ut på tomten för att gå på toa. Hur ofta styr hon själv, vi brukar släppa ut henne när hon går till dörren. Kan bli allt emellan 2 - 5 h mellan gångerna.

När hon är med på jobbet finns inte riktigt det alternativet, då rastar hon när vi kommer till jobbet vid 9, när vi åker hem på lunch vid 12-13 och sen när jag slutar jobbet vid 18. Funkar jättefint för henne, hon har inga problem att hålla sig 8-10 timmar även dagtid. Ofta får man tvinga ut henne, vilket jag ändå gör dagtid för jag tycker att det känns som lång tid att hålla sig. :)

Våra hundar får en promenad 2 ggr dag oavsett om det är vardag eller helg.

Dock har vi möjlighet att låta hundarna gå in och ut som de vill under sommarhalvåret med dörren öppen och när vi är ute är de alltid med. Ibland följer de med när jag skrittar fram hästarna. Alltid promenad före måltid vilket är 2ggr/dag

Kisspauser är nog betydligt fler men ingenting som vi tänker på då de är ute så pass mycket med oss

Rastas? Är för mig toa.. det gör ute på gården.. jag aktiverar dom utanför hemmet en gång om dagen ,en till fyra timmar per tillfälle. Vissa dagar är vi dock bara hemma.

Rasta: 3-4 ggr dagen beroende på övrig utevistelse som motion och träning.

Svansson får gå ut när han vill helt enkelt, oavsett hur lång/kort tid det är därimellan. Enda gången jag tvingar ut honom är på kvällarna när jag är hemma, han hade helst gått och lagt sig vid 20-tiden men jag tycker inte det känns helt optimalt iom att vi brukar sova till 10-11-12 beroende på dagsform. Så jag puttar ut honom (har nog faktiskt burit ut honom någon gång :o) vid 23 iaf.

Det är så härligt med sådana hundar alltså - värdigheten hos oss hundägare är typ noll när en fått bära ut sin truliga hund :rofl:

:p Miss Mandy har aldrig tyckt om regn. Om hon overhuvudtaget gar over troskeln nar det regnar stannar hon under overhanget innan hon mycket resolut vander och gar in igen. Nar hon VET att det regnar kan jag inte ens fa henne till dorren utan att ta till, "Nu jaklar lyder du" rosten ... och da blanger hon surt pa mig nar hon gar till dorren, vander och gar tillbaka igen. :cautious:

Är det skillnad på helg och vardag?

4 ggr dag normalt. Pensionärshunden är noga med rutinerna och säger till mycket bestämt. Tantens urinvägar är inte var de var heller, så behövs det kissas ska det kissas Nu. Den yngre hänger på Tanten men hade nog inte brytt sig om längre sovmornar ex, om det inte var för henne.

Men såklart, om jag är ute i fem timmar på lördan med lösa hundar i stallet/skogen mitt på dan. Då blir det inga dubbla kvällspromenader hemma i stan sedan.

Promenad 1-3 gånger per dag och sen fri tillgång till tomten när vi är hemma. Är vi iväg på äventyr ser det så klart annorlunda ut.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 450
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
926
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka