Hur ofta och hur mycket ska en hund dricka vatten?

L

lie

Min hund dricker inte så mycket vatten.. På tre dagar så har hon inte druckit ur sin vattenskål.. Men hon verkar inte uttorkad.
Så hur ofta dricker era hundar??:confused:

Sv: Hur ofta och hur mycket ska en hund dricka vatten?

Vet inte hur ofta dom dricker men dom dricker nog ca 1 liter/dag var.

Gnist skrev:
En normal frisk hund bör dricka minst ½ dl/kg och dag, om den Bara äter torrfoder. Blöter man fodret eller ger matrester, så får ju hunden i sig vätska vi det också.

Norpar återigen mitt svar från en tidigare tråd ;)

Aha tack så mycket..:) Men är det inte lite för lite vatten hon får i sig? Hon rör inte ens vattenskålen... Men hon kan ju äta snö ochså:P

Vad är det för ras, hur mycket väger hunden, hur mkt/lite dricker hon och har hon gjort det under en längre tid?

Min vovve äter färskfoder, så hon får i sig massor med vätska genom både köttet och grönsakerna. Hon dricker sällan ur vattenskålen, och gör hon det så är det knappt en deciliter hon lapar i sig. Jag skulle bli orolig om det inte var så att hon äter mycket sallad, tomater och gurka och annat som innehåller mycket vatten.

Min Tik dricker aldrig ur vattenskålen, bara om det är riktigt varmt eller liknande..Ger henne relativt mkt med torrfodret..tror att hon tkr det räcker :)

Kanske vill din hund ha nytt fräscht vatten varje dag?! Jag skulle inte heller vilja dricka 3 dagar gammalt vatten...

Tror du att jag är så dum så att jag ger henne gammalt vatten????
Du hade kanske inte tänkt på att jag BYTER vatten varje dag men man ser ju om hunden har druckit ur skålen.....

Det är en golden, De senaste vekcan har hon druckit mindre vatten än vad hon brukar..

Kanske har hunden blivit som katterna, de vill helst ha gammalt vatten :rofl:
Våra katter dricker ur vårans hunds vattenskål, den blir nerdräglad rätt fort (byter då vattnet varje dag) och då gillar katterna det vattnet, när det är äckligt... :rofl:

Min dricker heller inte sådär jättemycket. Men å andra sidan så får hon tillräckligt med vätska via blött foder...

Ja min katt dricker ochså ur hundens vattenskål:P

Har ni kattens vattenskål vid dens matskål?

Jag har ingen aning om hur mycket en hund ska dricka men min dricker i alla fall upp allt sitt vatten ur sin skål inom loppet av 24 timmar. Fast då dricker han mest på natten, konstigt nog.

Katten har sin mat och sitt vatten på överv¨ningen för annars så äter Dasisy upp kissens mat..
Och Daisy har sin mat och sitt vatten nere...

Min ena katt (hanen) dricker enbart ur hundvattenskålen. Honan dricker ur sin vattenskål, men hannen vill hemskt göra göra hunden sällskap tror jag ;)

Min tik dricker inte heller mkt vatten,
men för att jag ska vara säker på att hon får i sig tillräckligt med vätska så häller jag i en 3:del vatten och blandar det med fodret.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
521
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 000
Senast: super
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar