Hur ofta kissar en vuxen hund??

Janey

Trådstartare
Jahaa, sheltien är vår första hund, så ni får lov att inte skratta, men hur ofta ska en 7-månaders valp kissa???

Som det är nu så kissar han 2, absolut max 3gånger per dag.. när han var mindre så kissade han ju typ var 1,5-2 timmar..

Sv: Hur ofta kissar en vuxen hund??

Min hund kissar alltid när vi går ut, om hon nu inte precis nyligen har kissat. Så det blir ju ganska många gånger per dag. Men hon skulle säkert klara sig på 2-3 ggr/dag om det var så.

Hmm, ja vi går ofta ut utan att han gör nått. =/ dock har han inte blivit könsmogen än om det har nån betydelse?

Utan han "sitter" och kissar fortfarande

Min hund brukar gå ut var 4-5 timme och har så gjort sen han blev rumsren. Och alltid kissat även innan han blev könsmogen (nu skvätter han ju mest överallt).

Dricker din hund väldigt lite?

jag skulle vilja påstå att han dricker rätt lite..

Ungefär 1 L vätska per dygn är lagom för en hund som väger 20 kg vid normal aktivitet. Om hunden väger 10 kg så blir det ½ L, 5 kg 2,5 dl. Om man blöter torrfodret eller ger färskfoder så måste man räkna in även den vätskan. Sen kan det variera från hund till hund och det beror även på hur varmt det är.

Senast ändrad:

Har inte direkt med könsmognad att göra, en del hanar fortsätter så hela livet o den del tikar lyfter på benet när de pinkar.

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
422
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 287
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen