Hur ofta avmaska?

Sv: Hur ofta avmaska?

Jag avmaskade min utekatt vid symptom. Det blev ungefär 1 gång/år. Mina innekatter avmaskas aldrig. Dom visar inga symptom heller, så...

mina stall-katter avmaskar jag på våren och hösten då dom fångar både möss och fåglar...en vuxen inne katt behöver du nog bara maska en gång om året skulle jag tro.

Jag tror inte man behöver avmaska en innekatt en gång om året. Man ska inte heller avmaska för att,utan bara ta det vid symptom för att undvika resistenta maskar.

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
425
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
187
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka