Hur ofta avmaska?

Sv: Hur ofta avmaska?

Jag avmaskade min utekatt vid symptom. Det blev ungefär 1 gång/år. Mina innekatter avmaskas aldrig. Dom visar inga symptom heller, så...

mina stall-katter avmaskar jag på våren och hösten då dom fångar både möss och fåglar...en vuxen inne katt behöver du nog bara maska en gång om året skulle jag tro.

Jag tror inte man behöver avmaska en innekatt en gång om året. Man ska inte heller avmaska för att,utan bara ta det vid symptom för att undvika resistenta maskar.

Liknande trådar

Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
414
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
602
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
31
· Visningar
1 191
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 081
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka