Hur och när avmaskar jag följande hästar?

Sanette

Trådstartare
Häst nr 1: Tävlingshäst 8 år som går i rasthage som mockas 2 ggr i veckan. Hur många gånger om året och när? Med vilket preparat?

Häst nr 2: Dräktigt sto 12 år som ska gå i gräshage med fölet som ska ploppa ut den 6 juni. Hur många gånger om året och när? Med vilket preparat?

Häst nr 3: 3 åring som ska gå på bete med häst nr 4. Samma frågor som ovan.

Häst nr 4: 12 åring som ska gå på bete med häst nr 3. Samma frågor som ovan.

Häst nr 5: 1 åring som ska på hingstbete 20 maj. Samma frågor som ovan.

Mycket tacksam för svar!:bow:
 
Sv: Hur och när avmaskar jag följande hästar?

Börja med träckprov. På 5 hästar med individuella prov får du bra pris på Vidilab.
 
Sv: Hur och när avmaskar jag följande hästar?

Och be din vet att ta ett blodprov för att kolla bandmask:idea:
 
Sv: Hur och när avmaskar jag följande hästar?

Jag anser att man inte behöver ta något blodprov om man inte har orsak att misstänka bandmask på någon av hästarna.
 

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 523
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
811
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 924
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp