Hur myket kostar det?? Hålvägg ??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare shalooj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 104
S

shalooj

Vi har vart hos hästkliniken nu i veckan för min häst hade hålvägg. Det dom gjorde var att skära i hoven ganska mycket tills det var "öppet".. Nu undrar jag bara var räkningen kommer o landa på när de dimper ned i brevlådan..
Ungefär hur mycket skulle ni tippa på.. ?
Jag har abslout ingen som hells aning.
Vi tog inga röntgenbilder, utan just skar i hoven samt sprang med henne för att se ev. hälta..
Hon fick även en ny sko (äggsko)
svar snarast..

Sv: Hur myket kostar det?? Hålvägg ??

Oliak kliniker har olika prissättning, så det är nästan omöjligt säga vad din klinik tar. Beror ju på vad de fasta avgifterna är, hur lång tid det tog, om skon smiddes eller var 'färdig' och så.

SÅ tyvärr är det jättesvårt att sia. Men klinikavgiften brukar ligga på ca 300 kr, sen är det väldigt olika vad d etar för rörelsekontroll så, kan variera från 0 - 400 kr liksom, och hovslageriet är ännu svårare att gissa pris på.

Hade det varit på 'min' klinik och inte varit väldigt besvärligt/tidsödande att karva upp den, och inget materiel eller medicin använts, så skulle jag räkna med 1500 kr ungefär, då skulle jag känna mig hyfsat garderad för att inte få en obehaglig överraskning när räkningen kom.

Men du - ring kliniken och fråga, då vet du ju exakt på öret?

Min landade på 2800
Och sedan fick jag åka tillbaka och sko med sex veckor mellanrum.
Och då vart det ju minst 1000
Och tillbaka fick jag åka ca 5 ggr innan min hivsalgare tog över hemma.
Men allt e väl inviduelt vart man åker osv..
Men det är skit jobbigt när dom får en sådan så jag lider med dig. Jag fick bråka med en sådan i ca 10 mån, och det tog ca 1½ år innan det inte syndes ett spår av den.
Lycka till:)

När vi gjorde det på mitt sto på klinik (utom att sko henne) hamnade räkningen på 250 kronor. Förvånansvärt nog.

Vårt sjukbeslag gick på 250 kr exkl. moms, totalfakturan dock mer då vi fick röntga, sedera och joxa.

Har just nu en hemma som har fått halva hovvväggen bortkarvad på klinik, fakturan kommer nästa vecka.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka