T
Tölva
grovbyggd och ca 135 cm?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tölva skrev:grovbyggd och ca 135 cm?
Boj skrev:Har ingen så liten, sorry.
keilir skrev:Vi var till Ultuna med en liten islandshäst som är ungefär 135 skulle ja tro, men inte så grov utan relativt lättbyggd. Han vägde 290 kg ungefär så din borde väl väga lite till då...
Boj skrev:Har ingen så liten, sorry.
Jag tror inte min 137a och grovt byggd bara väger 350 kg. Snarare 400-425 kg. Jag har mätt med band och olika formler och kommer fram till i stort sett samma kg. Han är både lång och grov. Känns som ett halvblod att rida. När han var smal mätte jag honom till 360.soft mee islandshästar skrev:min häst är 137 i mankhöjd o väger runt 300 kg. men hon är inte så kraftigt byggd så är en häst som är kraftigt byggd kanske väger runt 350 kg det är vad jag tror:smirk:
//loddie den ovetne
Gullan86 skrev:du med en häst på 125 hur gammal är den? kul att du me har en miniisis=)
Fortsättning, idag mätte jag honom utan luftig vinterpäls. Svettig och platt och det var bara 386 kg Man blir sååååå lurad av pälsen.Korven skrev:Jag tror inte min 137a och grovt byggd bara väger 350 kg. Snarare 400-425 kg. Jag har mätt med band och olika formler och kommer fram till i stort sett samma kg. Han är både lång och grov. Känns som ett halvblod att rida. När han var smal mätte jag honom till 360.
Skrauti skrev:Jag mätte min häst enligt boken "Islandshästar"Han är ca 140 och vägde mellan 400-425kg, och han är nåt mellanting mellan lättbyggd och kraftig ( rejäl kropp på långa tändsticksben )