Hur mycket väger en liter kattsand?

Megs

Trådstartare
Puckad fråga kanske men hur mycket väger en liter kattsand (ungefär asså). Jag har inte våg hemma, varken badrums- eller köksvåg, nada….:o

En djuraffär säljer en kattsand 20L för 21 euro en annan har en sand med 15kg i påsen för 13 euro.
Dessa är de enda jag vill använda men vilken är billigast? Affären med påse för 15kg/13euro har jag längre att köra till så vilken av sorterna blir mest ekonomisk?

Off topic – men jag undrar också, vad kostar kattsand i sverige på ett ca, har fått för mig att det är mycket dyrare här?

Sv: Hur mycket väger en liter kattsand?

Och en annan relaterad fråga –
Kattsand med doft (luktar lavendel så fort den blir blöt), kan katterna reagera på detta, allergi?
Tänkte att det kanske kan vara på typ samma sätt som att man kan vara allergisk mot viss tvål eller tvättmedel….
Har inte vågat prova denna sand pga den orsaken.

Sv: Hur mycket väger en liter kattsand?

Ang lavendel doftande kattsand... Min mor har det till sina katter (7st) och dom har mig veterligen aldrig reagerat på det. Däremot tyckte jag det doftade obehagligt, jag passade hus och katter en vecka och när jag hade rengjort lådorna hade jag en stark doft av lavendel i näsan en lång tid efter. Nästan huvudvärks framkallande.

Priserna varierar, man kan köpa 5kg för ca 50kr eller dom dyrare märkena 10kg för ca 200kr

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka