Hur mycket väger 1liter korn...

korn vet jag inte men jag brukar gå på att 1dl betfor väger undefär ½hg, men det varierar narturligtvis.
 
1 dl torr strimlad betfor är ca 33 g. Korn vet jag inte, varierar ju precis som med havre.. Sen om det är krossad korn du menar också.
 
Jag vägde mitt korn (helt) i förrgår. Om nu inte mitt minne sviker så var 2,5 liter ca 1,5 kg. (0,6 kg på 1 liter)
 
Menar du hel korn eller krossad ?? För jag vill också veta vad korn väger, och då HEL. (vågen har pajjat)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 401
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 659
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 597
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
1 094
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp