hur mycket tid bör ja räkna med

vinkelina

Trådstartare
skall iväg på min första dressyrtävling i morgon. debuterar dessutom på lite högre nivå, ingen klubbklass

men de som jag funderar på är min tidtabell, hur skall ja lägga upp den.

rider som nummer 7, och har startid ca kl 13. när bör jag komma fram för att hinna med allt?

själva körningen tar bara 10 min, tävlingen ligger ca 4 km bort. problemet är min häst som börjat bråka vid lastning :( får nog räkan med två timmar tyvärr. har dock en ny taktik som vi skall testa, nämligen att jag själv inte lastar henne, om det är där problemet ligger.

hur mycket tid skall ja räkna med till uppvärming? hemma lossar de först efter ca 30 min och då börjar hon söka sig i form. är de bättre att komma fram för mycket i tid? klassen börjar kl 13 och slutar 15 om de har nån betydelse

Sv: hur mycket tid bör ja räkna med

Hej!
Jag hade räknat ca 45 min framridning och ca 45-60 min innan jag börja rida fram! Alltså vara där nästan 2 timmar innan min start! Förutsatt att hästen kan stå en stund på transporten!

Sedan skulle jag när jag kom fram gått och anmält och hört hur lång tid de räknar på varje ekipage med just den domaren (kan skilja på några minuter och det gör stor skillnad i slutet) sedan räknat ut mer exakt när jag rider och planerat efter det!
Lycka till!:)

börjar klassen 13.00 och du rider som nr 7 rider du inte förens 13.40 ca beroende på program och domare! när jag tävlar lb-la räknar jag 6-7 min per ekipage, beror på kort eller lång bana oxå!

hoppsan, slant vist på knapparna, klassen börjar kl 12 o ja startat ca 13. lite tidigare troligen.

hästen står bra i transporten bara hon går in. har dock två duktiga tjejer som skall hjälpa mig. kommer själv bara att hålla i linorna.

inte nog med att jag gör tävlingsdebut, blir dessutom tvungen att själv köra släpet dit, vilket jag aldrig gjort innan, har inte heller hunnit öva, då bilen som skall användas kom först i kväll, lånebil

allt gick bra, vi hade räknat med två timmar lastning för hästen, o så går de på 15 min :) o på hemvägen gick de på 5, så vi hade mycket tid där, dessutom var klassen 30 min sen

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 642
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
2 024
Senast: Maniac123
·
Hundträning Hej! Jag har en Australian shepherd valp på 16 (kanske 17 nu? Tiden går fort) veckor. Tanken är att hon ska bli en framtida...
Svar
19
· Visningar
2 110
Senast: Åsa A
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 317
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka