Hur mycket stress tål ett högdräktigtsto?

Scilla

Trådstartare
Varför kan inte folk lära sig att stängsla in sina hästar? Jag blir snart galen :mad:
Förra veckan stod det en vanskött shettis i vår trädgård och mina hästar sprang som tokar och jag fick fånga in shettisen och ställa in honom i stallet och där stod han och skrek hela dagen eftersom ägaren vägra kännas vid honom och när de till slut kom och hämtade honom så var det kväll....
Idag lyckas grannens minishettishingst springa ner deras lilla lilla tråd och sedan klättrade han över en hög stenmur ( minst 1.70 och 2 meter bred :crazy: )och sprang in till mina hästar vara av en är en minishettishingst och en nykastrerad halvblodshingst och mitt högdräktiga sto... givetvis blev det slagsmål som bara den och det tog 20 min innan jag lyckades skilja dem åt då hagen är på 4 hektar....
När jag tog in stoet så var hon genom svett och jättestressad och eftersom hon är ett ledarsto så var hon den som jagade honom mest och han gick på henne som bara den trots att han är så liten, han lyckades bita henne rejält på halsen och buken :(
Så frågan är hur mycket stress tål ett högdräktigt sto? nu vågar jag ju knappt släppa ut henne då jag vet att denna hingst kommer att vilja ta sig hit igen då han går ensam och vill ha sällskap.

Någon som vet?

Sv: Hur mycket stress tål ett högdräktigtsto?

Jag tror nog att de klarar en del, men detta är ju ett problem som måste lösas oavsett vad!!!
Anmäl dem om det händer flera gånger. Ring polisen om de springer lösa flera ggr.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 827
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 692
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 742
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 984
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka