Hur mycket mat och vad för mat ?

E

Eliin_Laady

Halloj !

Jag har en c-ponny, korsning mellan många raser som arab, welsh cob, newforset m.m.:) Och hon rids för det mesta 7 dagar i veckan i en timma varje dag och så går hon i hagen från morgon till middag varja dag. :smirk: Jag hoppar, rider gymkhana, dressyr och rider ut med henne. Hon har en liten rund mage.:d Och jag undrar vad för mat är bra för henne ? Och hur mycket mat ska hon ha på ett ungefär ? :confused: Just nu äter hon bara havre och hö, vilket jag tycker är lite tråkigt, och är det bra för hästen? Och vad för värkan ger korn?
Jätte tacksam för svar !:)

MVH Elin

Sv: Hur mycket mat och vad för mat ?

Vad du ska komplettera grovfodret med ser du om du har gjort en höanalys. Varför är hö tråkigt ? Det är ju hästens naturliga föda. :confused:

Sv: Hur mycket mat och vad för mat ?

Ja låt någon som är duktig på att räkna foderstater titta på en analys av höet så kan de hjälpa dig att titta efter vad som behövs för att hon ska få i sig allt hon behöver.

Om du vill att hon ska få en "roligare" foderstat utan att mixtra för mycket med värdena kan du ju alltid fodra med lite morötter. :) Gott tycker hästarna! Våra hästar får en giva morötter morgon och kväll med resten av käket.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Har en fråga som jag funderar på och vore jätte tacksam för svar. Bor uppe i norrbotten / fyrkanten trakterna och har min...
Svar
8
· Visningar
1 174
Senast: animalasia
·
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 372
Senast: Unafraid
·
Hästvård Hej! Vill kolla om någon här har varit med om det här innan. Min häst tappar päls små kala fläckar över hela kroppen det har han haft...
Svar
10
· Visningar
15 696
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka