Hur mycket kostar en permanent bädd till häst

Pricken2004

Trådstartare
Jag undrar av ren nyfikenhet hur mycket det kostar att ”köpa” en permanent bädd (spån)
Det vill säga vad är det som behövs sen kanske man behöver fylla på och då kostar det ju också men det är en annan femma:)

När min häst stod på bädd (hon skulle egentligen inte ha bädd), så la de in en hel spånbal (de där inplastade rektanglarna, vet ej hur mycket de ryms i en) i veckan. Jag har för mig när vi ströade upp boxen första gången gick det åt 4 - 5 st sådana balar.
Minns att de som körde med bädd i det andra stallet kalkade betong golvet först, sen spånet uppepå, sen kalka när de la på nytt ovanpå för att få bort ammoniak doften tror jag det var.

På ridskolan jag rider på nu har alla hästar bädd och där skiljer det sig lite hur mycket spån som behöver fyllas på, det finns några riktigt blöta bäddar och de behöver mer spån än de bäddar som är torrare osv. Så det är väldigt olika.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
993
Senast: Magnum
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 528
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Freestyle och htm