Det är sannolikt mangon och hallonen som felar
Jag gissar på att de kan ha gått på mellan 50-100 kr tillsammans. Hallonen är ur säsong såvitt jag vet.
Så det är helt rimligt eftersom både mango och hallon kan vara jättedyrt ibland (så jag köper men det ligger på lyxkontot).
Låter rimligt, men också lyxigt! Färska hallon och mango? Vad gäller maten, så skulle jag kanske nöja mig med ett protein, eftersom det är dyrt. Alltså antingen halloumi/feta eller kött, inte båda, i en måltid.
Känner att det blev en hel tråd och hallon och mango Så jag förtydligar - jag vet om att hallon och mango är svindyrt, varför vi köper det väldigt sällan. Det ligger inte på vår vanliga inköpslista och jag är inte förvånad över att det blir dyrt när man köper sådant. Anledningen till att jag skrev ner just den inköpslistan var för att jag var nyfiken på priset i jämförelse med andra butiker, inte om det var en dyr inköpslista överlag. Det vet jag att den var
@Mabuse jag håller med dig om att man får nöja sig med ett protein i en måltid. Vi har som sagt varit lite dåliga och köper allt vi tycker är gott till, vilket jag verkligen inte anser ekonomiskt.