Hur mycket kostar det att ha häst?

rivoli

Trådstartare
Hej, undrar hur mycket på ett ungefär det kostar att ha häst i månaden? Vad behöver man betala egentligen? Och jag bor i Göteborg och tänker mig att jag kommer stå i ett stall där mat & strö ingår i stallhyran. Tacksam för svar där ni helt enkelt skriver hur mycket i månaden ni betalar för eran häst samt vad det är som kostar (skoning, stallhyra m.m)
 
Sv: Hur mycket kostar det att ha häst?

Finns hur många trådar som helst inom samma ämne, snälla starta inte ny!
 
Sv: Hur mycket kostar det att ha häst?

Jag bor i Göteborg och min häst kostar mig runt 5500kr i månaden. Då räknar jag med stallhyra, mat, spån, försäkring, manegekort och skor. Jag har inte räknat med slitage av utrustning, bensin, trängselskatt (det slipper jag tack och lov, men det kan ju bli en hel del), träningskostnad, massage, osv.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 667
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 060
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 050
Senast: Skye
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 783
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Fästa huva
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp