Hur mycket får en 4-åring tävla?

jemeni

Trådstartare
Hej!

Jag vet att det finns en gräns för hur mycket en unghäst (shetlandsponny) får tävla i hoppning/ dressyr hur är det i körningen???

Någon som vet!

Tacksam för svar! :bump:

Sv: Hur mycket får en 4-åring tävla?

Som fyra åring får de tävla i lättklass. Lämpligt är nog att köra två tävlingar dressyr och presision och en komplett tävling på hösten. Därimellan lämplig träning 4-5dgr i veckan. Vet inte om gemensamma TR säger något om antal starter? Men i kör TR så är det ingen max antal starter.
/M

min shettis debuterade som femåring.
han gick tre lätta tävlingar. började med en dr+pr. sedan två med maraton, men endast hindersträckan då det var lätt klass,
detta fungerade bra för min pålle. så nu har du nått som du kanske kan jämföra med ..

I hoppning och dressyr måste den tävla i ungponnyklasser med godkänt resultat innan den får tävla "på riktigt".

I körning får du inte starta i maraton förrän den är 5 år.

Är du säker på det? Står det i TR att man inte får tävla maraton med en 4 åring?
/M

Hej!

Jag har inte läst det själv men vår lagcoach sa att vi två som hade 4-åringar i laget -04 inte fick tävla maraton. (Nu blev det pga skador och betäckningar ingen tävling alls för mig och Yessen men det är en annan historia...).

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
536
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 283
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka