Kan meddela att det förekommer även att folk vill ha betalt för att de inte hinner rida.Folk tar avligen betalt för att de vill ha förstärkning i ekonomin, inte för att de inte hinner rida.
Inget tjat, det är bara min syn på det hela och det får du vackert acceptera likväl som att jag accepterar vad du tycker och tänker om det hela. Men hade det inte varit av "betydelse" så hade nog inte ägaren av hästen tagit betalt heller..Det är ett himla tjat om att man ska ha råd med häst för att ha den, är man inte miljonär eller högavlönad finns det alltid hål att stoppa pengar i, även om man har råd med hästen. Det lilla som en medryttare betalar har ändå sällan någon avgörande betydelse.
Jag har aldrig pratat om fakta, jag har aldrig påstått att det alltid är så att ägaren har en tight ekonomi och att det är därför som denne har betalande medryttare, jag har delgivit mina erfarenheter och tankar liksom alla andra i tråden. Ts frågar i första inlägget om hennes prisidé är för låg och sen har det fyllts på med egna erfarenheter och tips till ts, inget har med någon "fakta" att göra.Man ska nog skilja tyckande från fakta. Det är exempelvis inte fakta att folk som tar betalt av medryttaren i regel inte har råd med häst om de inte hittar någon betalande. Tight ekonomi ja, men inte är det vanligt att hästägandet står och faller med medryttaren. Möjligen kan det vara undantag i de dyra innerstadsstallen i stockholm exempelvis, men där är det inga problem att hitta betalande medrytare heller så man kan räkna med att få in pengarna större delen av tiden.
Det har jag heller aldrig påstått, men nu är det ju faktiskt så att ts efterfrågar just betalning i pengar, det är det tråden handlar om från början.Det är heller inte fakta att man bara tar betalt i pengar eller att medryttaren ens hjälper till. För mig är det lika mycket betalning om jag behöver mocka en extrabox, hjälpa till att fodra andra hästar, ta in osv. Folk stirrar sig blinda på kronor inte på helheten.