Och ändå både börjar du och fortsätter...
Men förutsättningen för att det ska vara win/win är att den ena parten betalar oavsett syftet med att ha medryttare?
Har du en häst sälj den med en gång i annat fall riskerar du att komma i just situationen att du behöver ekonomisk hjälp eller slakta hästen. Jag har råd att ha häst, jag har tid att ha häst, men extra pengar är givetvis alltid välkomna. Ska ingen som gärna får en femhundring extra i plånboken skaffa sig häst så bör nog flertalet sälja.
Sedan kan jag inte för min liv begripa varför det skulle vara skilnad att betala för att rida med pengar än med arbete. Vissa medryttare får hjälpa till en hel del och behövs verkligen, andra mockar på sin höjd. Ska den som har två hästar och behöver lite stallhjälp få ta betalt (i arbete då), men inte den som har en häst och helinackordering?
Varför det orimligt att komma med egna förslag för medryttaren? Självklart ska det framgå, men det räcker att man upplyser den tilltänkta när man diskuterar inför ett test, man ska inte komma ut och provrida och få det som en överraskning.