Hur mycket blod

peace

Trådstartare
ska man använda till ett spår på c:a 200m?
Har märkt att jag nog blodar för mkt, för han tycker nog det är för lätt och då blir han slarvig!!
Hur långt ska det var mellan varje droppe?

Sv: Hur mycket blod

hur mycke är svårt att säga ,, häll lite mer vid början och slutet sen räcker de att dropp gå med blodet, men e noga med att klöven tar i backen mestde är viktigare än blodet! om din hund slarvar gör ett svårare spår och håll in honm/henne lite så de inte går för fort så kommer de där av sej sj'lv ska du se =)

Max 3 dl blod/600 meter använder jag. Oftast halva mängden till den sträckan om det inte är en oerfaren hund, då jag använder mer blod i början av träningen.

Jag brukar låta det droppa hela tiden. Använder lika mycket blod som Gnist.

1 dl borde väl räcka för dig, kanske lite mer om du har en oerfaren hund :)

Ja då har jag ABSOLUT:oanvändt för mkt blod!!
Har ni ngr bra tips om flaska man kan använda att ha blodet i (har en liten ketchupflaska nu) men tycker att det kommer alldeles för mkt!

Det finns halvliters mineralvattens- och läskflaskor med en pip som man trycker ner för att stänga den. De har alltså ingen vanlig skruvkork. De flaskorna är jättebra.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
986
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
876
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 963
Senast: Sel
·
Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka