Hur mycket betalade ni för en kastrering?

Scilla

Trådstartare
När vi ändå pratar om vaccinationspriser så slänger jag ut en fråga om hur mycket ni fått betala för en kastrering av en häst? och vilken veterinär var det som utförde det distrikt eller privat?

Sv: Hur mycket betalade ni för en kastrering?

Privat, togs sövd (alltstå liggande) hemma på gräsmattan, jag betalade 2000:-

Kan man göra det hemma :eek:

Nu kan jag reta stallägaren då han fått köra flera timmar för att komma till kliniken :rofl:

(Både min kille & den andra valcken kastrerades på klink sövda & syddes igen) minns ej priserna :crazy:

Jadå, du kan göra det hemma. Inga problem. Min veterinär kastrerade en av mina 2-åringar i våras, stående. INga problem. Tog kanske en kvart... Kostade 1500:-.

Jo att man kan göra "en vanliga" hemma vet jag men att dom söver dom vissta jag inte :o

Vissa (där i bland vi) brukar vilja sy ihop travare så att såret inte går upp när dom travar fort :crazy: och då har vi måstat fara till kliniken en hel massa mil bort (minns inte hur långt)....

Mount Never Rest skrev:
Jo att man kan göra "en vanliga" hemma vet jag men att dom söver dom vissta jag inte :o

Vissa (där i bland vi) brukar vilja sy ihop travare så att såret inte går upp när dom travar fort :crazy: och då har vi måstat fara till kliniken en hel massa mil bort (minns inte hur långt)....

Min blev inte sydd efter kastrationen utan skillnaden var bara att han även fick narkos, så han låg, eftersom han var 4 år och rejält hingstig så vet ville inte ta stående..

Jag vet inte om det är vanligt, första gången jag varit med om det!

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 820
Hundhälsa Ju mer jag försöker läsa, desto snurrigare blir jag. Kan någon reda ut om begreppen i rubriken är samma sak? Och vilka åtgärder som...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: Åsa A
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama