hur mycket är mycket?

C

Chappe_

Mitt varmblod (ca 155 cm) vägde i september 450 kg. Idag väger hon 405kg. är det en stor eller liten viktminskning på nästan ett år?

Sv: hur mycket är mycket?

405 kg tycker jag låter väldigt lite på en häst på 155.
Min smäckra arab på 146 cm vägde 417 kg.

Vad tycker du, är hästen i lagom hull nu? Hur har den tappat så mycket i vikt?

Hurvida viktminskningen är för snabb eller inte beror ju helt på hur hästen såg ut då och ser ut nu och hur viktminskningen gick till.

jag tycker också det låter lite. Hon har tappat alla muskler ockås, men hon har tunnat ur ngt så frujtansvärt och det är liksom bara skinn och ben på henne nu, men hon är inte "uppdragen" man ser bara revbenen väldigt tydligt. Hon har hela sommaren gått på kraftigt bete och får mycket tillskotsfoder. Hon är 25 årgammal.

Kollat tänderna?? Vad får hon för tillskott? Träckprov?
Kanske hon inte klarar att stå ute dygnet runt längre på betet? Kankse behöver stödfodras inne en del av dygnet med bra grovfoder + lusern+ olja tex

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
302
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Är jag för stor för d-ponny?? Är ca 172 och väger ca 68 kg.
Svar
13
· Visningar
1 382
Senast: liiinnea
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 153
Senast: Kilauea
·
  • Låst
Gnägg I familjen finns 2 varmblod 21 och 10 år och två shettisar 26 och 17 år. De är redan en tight flock då varmbloden kom hem till oss i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 852
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2